Favoritprylar

Först och främst: Hej alla ni som har hittat hit via Fröken Beijers blogg! Jag blev så himla glad när jag såg att hon hade tipsat om mig och bloggen. Det känns alltid lite overkligt när man förstår att någon man ser upp till gillar och ser det man gör.
Nu ska jag visa mina favoriter från köket! Brickan med Sergels torg-motivet köpte jag till min pojkvän en gång i tiden. I somras fick vi äran att träffa formgivaren till brickan när vi av en slump hamnade i hennes ladugårdsaffär på Gotland. Brickan har blivit ännu finare i våra ögon när vi nu har fått ett ansikte och en historia bakom. Syltburken och kryddburken av Marianne Westman är två loppisfynd som används till så mycket mer än sylt och curry. Vår espressokokare har också en given plats på favorithyllan. Bara för att formen är så rackarns snygg och att den gör kaffe till mig en söndagsmorgon som denna.
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Favoritprylar

  1. Bea skriver:

    Älskar den där brickan!

  2. Sanna skriver:

    Kom hit via Sandra’s Nio till Fem. Stannar :-)

  3. Emelie skriver:

    Tjusigt värre :)

  4. whitemaskgirl skriver:

    Så himla snyggt. Jag gillar verkligen sugrören också.

  5. distant diying skriver:

    den där brickan har jag med. love it.
    love
    ellen

  6. Ida skriver:

    Nydelig. Selv har jeg blå sugerør i mitt siste innlegg. Veldig dekorativt.

  7. så fina burkar! jag brukar alltid haka upp mig på vad som står på och kan inte använda en burk till nåt annat än vad som ”ska” vara i… kanske något jag borde försöka motarbeta ^_^*

  8. E. skriver:

    Smask och godis :)!

  9. kajsa skriver:

    Jag blir lika glad varje gång jag ser att folk gör små stilleben på samma sätt som jag gör hemma. Visst är det något skönt och betryggande i att ställa iordning fina saker så att de blir en ännu finare enhet?

Kommentera

