Nyfiken i en strut

Idag är det tisdag och jag är nyfiken i en strut. Berätta mer om er! Vilka är ni? Vad gör ni? Vart bor ni?
Translation: I am very curious today: Who are you? What do you do? Where do you live?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

55 kommentarer till Nyfiken i en strut

  1. Made by Ina skriver:

    Härlig tallrik, den har jag med i massor av olika utformande ;)
    Jag heter Marina skriver i bloggen Made by Ina
    Knäppis som älskar att sy, men älskar och inspireras av olika färg och former i min vardag.
    Är just nu mamma ledig men i vanliga fall pluggar jag textil på en folkhögskola.
    Drömmer om att jobba med textil eller skapandet på nått sätt.
    Super kul att hittat till dig!
    Du inspirerar!!!

  2. krupnikov skriver:

    Hej!
    Vilka underbara bilder. Jag heter Emma och har bloggen krupnikov. Jag älskar att skriva och håller på att skriva på en ungdomsbok för tillfället. Har gett ut två läromedel tidigare. Är lärare i botten men har läst förlagskunskap på senare år. Är kattokig, tycker om retroprylar, vintagekläder, loppisar, orientalisk dans och rörelse. Är väldigt förtjust i vackra klänningar. Bor i Stockholm och arbetar med läromedel om dagarna.
    Din blogg är toppenfin och du verkar vara en härligt kreativ person! :)

  3. Louise skriver:

    Jag är en mammaledig ingenjör som försöker inreda vårt 60-talshus i snygg retroanda :) Bor i en liten håla Skåne.

  4. Angeliqa skriver:

    Jag heter Angeliqa, är nyinflyttad i Sala i Västmanland. Jag bloggar på Sopnedkast om klänningar, vintage, loppisfynd, livet i allmänhet och just nu även mycket om min graviditet.
    Jag har varit sjukskriven hela graviditeten men jobbar i vanliga fall på hjärtintensiven på Västerås Centrallasarett. Jag har precis lärt mig att sticka och försöker utveckla mina mer kreativa sidor när jag inte är på klänningsjakt eller äter kakor.

  5. linn skriver:

    Hej! Åh, så vackert! Blev väldigt fikasugen nu!

    Jag heter Linn, är 17 år och älskar mode & inredning. Därav älskar jag din blogg! Jag hänger i 2-hand butiker och älskar att göra fynd! Ska till Göteborg om 2 veckor och har tagit reda på massvis med vintagebutiker som jag ska besöka!
    Jag bor på Ängö och Kattrumpan, så har sitt dig ett antal gånger!
    Ha en fortsatt trevlig dag!

  6. EMALJ skriver:

    Jag har bloggen EMALJ. Bor i en liten stuga i Västerbotten och är mammaledig. Älskar vackra gamla prylar, prickar och porslin.

    Kärlek!

  7. Sara skriver:

    Mitt namn är Sara och min hemstad är Uppsala. Där bor jag i min kära, lilla lägenhet från 1940-talet. Min lilla blogg `Snövits äpple´vårdar jag med ömsint hand. Jag jobbar deltid i en antik- och vintagebutik. Och tillverkar smycken. Ska öppna min egen smyckewebshop, Snövits äpple, nu i mars. Och så ska jag och min pappa som bor i USA öppna en webshop tillsammans också, där vi bl.a. ska sälja screen- tryckta väskor med gamla sagomotiv. Den webshopen ska heta `Dear Alice´. Jag har jobbat på museum i några år, men har slutat med det då jag kännt ett starkt inre behov att gå vidare i livet. Nu vill jag satsa på att arbeta på oblatbageri i framtiden, det skulle vara ett fint arbete tycker jag.

  8. Klara Tho. skriver:

    Hei

    När sommaren börjar närma sig slutet blir jag 20 år. Då kommer jag förhoppningsvis börja på en kläddesign-linje på en folkhögskola.Håller på med ansökan lite då och då nu. I övrigt bor jag på landet i Sveriges gnällbälte med mina föräldrar och tar det lugnt. Njuter att solen skiner mer och mer, syr och pysslar med papper. Jag kanske är en kreativ tjej som älskar mönstret prickigt, speciellt kontrasten mellan vit och svart.

    Ha´de bra

  9. Moa skriver:

    Jag heter Moa, bor i Midsommarkransen i Stockholm. Just nu pluggar jag Filmvetenskap II och i framtiden vill jag göra film. Annars. Gillar jag att pyssla och köpa femtiotalsdrömklänningar som jag vet att jag aldrig kommer kunna använda för de är så fina utan får bli prydnader istället.

  10. Lova skriver:

    Jag heter Lova och skriver bloggen baralova.se som handlar om saker jag gör och lite annat. Kanske mest lite annat just nu. Jag pluggar Pedagogik, och driver ett företag som mönsterkonstruktör. Om jag har tid över, vilket jag sällan har så syr jag och helst klänningar till mig själv.

  11. Linda skriver:

    Hej!
    Jag heter Linda, jag är 20 år, bor i Malmö och studerar till Produktionsledare på högskolan.
    Jag gillar att pyssla och att fotografera!

  12. Jessica skriver:

    Åh hejsvejs!
    Jag heter Jessica och jag är nitton år, bor i Stockholm med min mamma och min syster och har mitt rum överfyllt med fina små fynd som resterande familjen inte har jättemycket övers till. (Alltså får jag inte fylla hela lägenheten – ack!)
    Jag är heltidspysslare just nu, och försöker lista ut vad jag ska göra med mina resterande dagar här på jorden. Men det löser sig nog.
    Jag pysslar järnet i alla fall, och bloggar lite ibland.
    Jag gillar att läsa böcker som ger mig en annan värld att leva med, att vara glad och skratta och jag ogillar pessimism och bitterhet.
    Och det är väl typ det! Tack för finaste bloggen.

  13. Ling skriver:

    Jag heter Ling och har nyligen flyttat tillbaka till Kalmar efter några år i Stockholm. Jag trivs så himla bra, känner mig verkligen som hemma. Jag håller på att starta upp ett företag så därför blir det lite bloggläsningspaus då och då. Gillar dina bilder väldigt mycket! Försöker få till bilder i min igen blogg, men jag vet inte om jag lyckas lika bra ;)

    Ha det fint!

  14. Manola skriver:

    Awww macaroons! Yummy!
    I’m Manola, I’m a children’s book illustrator living in Italy in a very small town with my two lovely little cats and so many books. I have an unbridled passion for all that is french, vintage, polka dots and colors (of course!). And I’m crazy for coffee :)

  15. Johanna skriver:

    Hej! Jag heter Johanna och jag bor i Finland! :) Jag har en fotoblogg, inglorion.papper.fi. Jag älskar inredning och framförallt retrostil!

  16. Josefin skriver:

    Jag heter Josefin. Bor i Kalmar i en liten tvåa i ett gammalt hus med äppelträd utanför. Jobbar som sjuksköterska, och när jag inte jobbar umgås jag med min pojkvän, min häst, min katt och mina vänner. Gillar att pyssla, inreda/drömma om hur jag skulle vilja inreda, gå på loppis, baka, dansa på mysiga klubbar eller bara mysa ner mig under ett täcke och se en bra film eller tre-fem avsnitt av Gossip girl.

  17. L. skriver:

    Jag heter Linnéa, är 22år och boende i Göteborg. Bor på 10m2 i en korridor med fem andra, bara 1 minuts promenad från Högskolan för Design och Konsthantverk där jag just läser en treårig kandidat i design. I framtiden vill jag jobba med någon typ av formgivning, på ett kontor, med alla mina bästa klasskamrater och ha så roligt som jag har nu, fast för alltid. Sedan kanske jag skulle vilja flytta till ett större boende också, helst på en höjd, med utsikt över hela stan. Jag struntar i om det är jobbigt att cykla upp för backen, bara jag kan sitta och titta ut! Det är nog det bästa jag vet.

  18. Linnea Eleonor skriver:

    Hej! Linnea heter jag och jag hittade hit för ungefär 2 veckor sedan och gillar verkligen vad jag hittat :) Jag bor i skogen utanför Uddevalla och pluggar till möbeltapetserare, går på loppis och auktion så ofta jag kan och älskar att pyssla. Bäst i världen är min sambo Apan och vår hund Malte. Just nu har vi börjat lång renoveringsresa och jag letar retroinspiration överallt och en del i mitt inspirationspussel hittar jag här hos dig! Kram Linnea Eleonor

  19. Julia skriver:

    Vilka är ni? Vad gör ni? Vart bor ni?

    Jag är Julia med dotern Rakel i knäet.
    Jag besöker bloggar med fina bilder i och Rakel tittar på barnprogram på SVT Play på halva skärmen var.
    Vi bor i Malmö, men snart flyttar vi till Lund.

  20. Carolina skriver:

    Hej!

    Jag heter Carolina och bloggar på carpia.blogg.se. Läser din blogg för att jag har ett stort inredningsintresse! I augusti 2011 flyttade jag till min farmor och farfars som stått tomt ett tag och nu inreder jag för fullt med en salig blandning av vintage, loppis, nya prylar, ärvda grejer och massa instrument eftersom jag älskar musik! Kika gärna in hos mig!

  21. Maja skriver:

    Jag heter Maja, och jag bor i Göteborg. Jag är lyckligt gift och pluggar teologi på Göteborgs Universitet, för att förhoppningsvis bli präst i Svenska Kyrkan =)

  22. T skriver:

    Hei fine du!

    Jeg bor på Sitrende.net og lever av varm te, myke hundepoter, morgenlys, pasteller og gamle skatter. Jeg snikleser bloggen din og synes den er helt fantastisk!

  23. whitemaskgirl skriver:

    Oh vilket härligt fin porslin. Och jag tycker om macaronerna, måste smaka dem någon gång.

    Jag heter Madeleine, och bor i Norrköping med min man, och alla mina djur (två katter och två hundar, det bästa av båda sorterna). Jag spenderar mina dagar med att försöka rädda världen då jag studerar miljövetenskap, och att springa omkring i second hand affärer, just nu för att köpa bebiskläder till mitt första barn som kommer om ett par månader. Förutom det älskar jag att resa och se nya platser, fota och skriva. Driver en blogg som handlar om mitt liv, främst för att vänner ska kunna läsa och ta del av det. Och detta var lite om mig. :)

  24. Karin skriver:

    Jag är en interaktionsdesignstudent som sitter för mkt vid datorn med tid att fördriva. (Vår kurslitteratur kallas google).

  25. Lisen skriver:

    Hej du! Jag heter Lisen och går tvåan på gymnasiet i Uppsala. Min fritid består mest av hångel, vintageletande och längtan efter framtiden.

  26. Susanna skriver:

    Hej!
    Jag läser alla inlägg via Bloglovin och har gjort sedan evigheter. Bor i Göteborg med min man och mina barn. Är mammaledig och skrotar runt mest hela dagarna. Bakar bröd i min Kitchen Aid, sorterar bland mina te- och kaffekoppar, lyssnar på musik och läser bloggar. Och städar. Städar, plockar, tvättar. Så som alla småbarnsföräldrar antar jag :-)

  27. amanda skriver:

    Jag heter Amanda och jag bor i Råsunda med min fästman och blivande man Kalle. I skrivande stund sitter jag och funderar på bröllop, att köpa en ny klänning och allt plugg jag måste göra, eftersom jag studerar till att bli informationsdesigner med rumslig gestaltning som inriktning. Jag gillar att sy, gå på loppis och din blogg. Bland annat :)

  28. Helly skriver:

    Helena heter jag, bor i majorna/göteborg och jobbar som grafisk designer på en liten reklambyrå i Gårda. Är hästtjej sedan typ 22 år tillbaka och blandar hästlivet med loppisrundor, ölhäng med vänner samt diverse utflykter och upptåg. Det mesta fångas av min kamera och fortsätter sedan upp på min blogg, http://www.dreamofhorses.se

  29. Magdalena skriver:

    Hittade till ditt blogg via tips för någon vecka sedan o följer dig nu via bloglovin. Bor nu i Finland, flyttade hit i somras från en liten stad i Sverige pga kärleken så är nybliven sambo och vi har fyllt vårt hem med både nytt och gammalt vilket jag älskar!
    Just nu försöker jag lära mig finska, lättare med teckenspråket än det skrivna och talade språket! + kompletterar min utbildning från Sverige för att kunna jobba som socionom här.

  30. Elin Ericsson skriver:

    Hej.
    Jag heter elin. Jag pluggar till att bli journalist.
    Bor i en väldigt ledsamt sliten andrahandslägenhet i Kalmar.
    Hoppas på att få jobb i Göteborg i sommar och springa på lite större gator och fester i sommarnätterna.
    Annars gillar jag ugglor, cykeläventyr, ölhäng, hångla, springa i skogen och sända radio.
    Jag gillar dina otroligt snajdiga bilder. Bra inspiration. :)

  31. Gammalsomny skriver:

    Hej! Jag heter Frida och är 24 år och bor i Lund i Skåne. Jag pluggar till personalvetare och när jag inte sitter med huvudet i böckerna så skriver jag tillsammans med en av mina bästa vänner Anna vår blogg gammalsomny.blogg.se. På vår blogg delar vi med oss utav vårt största intresse, dvs inredning och framförallt loppisar. Vi gör om loppismöbler, pysslar, baka och fixar!

    Din blogg inspirerar oss väldigt mycket, framförallt dina underbara bilder!

    Kram

  32. Agnes Brandels skriver:

    Hej hej bästa Madeleine!
    Jag är 21 år och pluggar på Konstfack. Jag ska bli såndär bildpedagog. Men mest av allt tänker jag vara illustratör. Jag bor med min fästman och saxofonist Axel i en etta på Gärdet. Den har det mest ocharmiga golvet en lägenhet kan ha men jag deppar inte för det utan fyller den med pinaler och textilier från förr. En dag ska vi ha det där fina huset med trägolv som knarrar och kakelugnar och pistagegröna dörrkarmar. Och några ungar med rufsigt hår. Men först ska jag plugga i Paris. Kanske redan i höst.
    Hoppas du får en fin dag!
    Kram

  33. gullstinalarsson skriver:

    Hej Madde!
    Maria heter jag. Uppvuxen och bor i Kalmar. Jobbar som trädgårdsmästare. På fritiden blir det träning, loppisrundor och allmänt livsnjut. Besök min ”nya” blogg. Kram

  34. veronica skriver:

    Hejsan hoppsan. 30år fyllda tjej på lilla Gotland. Älskar att leva livet och allt som gör livet underbart att leva för. Puss

  35. Tjena!
    Jag heter Johanna, är 22 bast och bor i Stockholm.
    Jag ska börja en målarutbildning om mindre än en vecka, har tidigare pluggat/jobbat lite hipp som happ. Har en hund och en katt, bakar svingod kladdkaka men är helt värdelös på degar som innehåller jäst.
    Vårkram!

  36. Åh, vilken idé! Så många som nappade!

    Jag heter Desireé och är 26 år. Är för tillfället mammaledig med Vilmer, snart 1 år. Studerar två fotokurser på distans. Bor i en mindre kommun utanför Helsingborg.

    Och tycker lite synd om den gula makronen. Alldeles mos!

  37. josephine skriver:

    Jag är Josephine och just nu skriver jag mest. På bloggen, på min kurs på universitetet och krönikor för lokaltidningen där jag bor. Och så går jag på massor av loppisar. Längtar till sommaren då det exploderar av dem.

  38. Sara Johansson skriver:

    Hej Madde!
    Jag försöker också titta in här så ofta som möjligt!
    Jag bodde på Rågvägen i Gökalund tills för ca 13 år sedan. :-)
    Nu är det Malmö som gäller! Jobbar gör jag i köpenhamn och om en månad tänker jag sluta jobba (för ett tag…) för att vara mammaledig till barn nr.2 som kommer i maj!
    Jag tycker om din färgglada blog och dina fina bilder på dig och Tuva!
    Kramar!

  39. Sofia Ekström skriver:

    Åh! Jag vill alltid svara på såna här inlägg men tycker aldrig att jag får till det! Hur ska man kunna rymma sig själv i ord?!
    Jag är Sofia, som bor till Uppsala och läser till (fast anser mig vara) lärare i samhällskunskap, geografi och förhoppningsvis historia och religion på högstadiet.
    Jag är nog motsägelsernas person, jag är glad och arg, likgiltig och passionerad, gillar färg och svartvitt (för den delen beige och grått också).
    De saker som inte finns någon motsättning i hos mig är att jag är jag är en person-person, jag älskar folk i min omgivning och blir förälskad i folk till som tätt. Men den jag älskar är min sambo, ch.

    Jo, jag nöjer mig där.

    Kram

  40. Elin skriver:

    Jag är en tjej på 17 höstar. På vardagarna går jag på gymnasiet där jag läser barn och fritid tillsammans med härliga personer.

    På kvällar och helger umgås jag med familjen och fler underbara vänner. Familjen och vännerna är viktig för mig annars känner jag mig tom..

    Mitt liv började på BB i Trollhättan sedan blev det ett gult hus på landet. Där kan jag göra det jag brinner för, fotografera med min älskade systemkamera.
    Lite av mig :)

  41. Sara skriver:

    Hej! Jag heter Sara och är nybliven Malmöbor. Just nu är jag föräldraledig med min lilla dotter Lovis. När jag inte bebishänger, jobbar jag med scenkonst för barn och unga.

  42. Maja skriver:

    Hej! Jag heter Maja och jag pluggar till logoped, är inne på mitt tredje år.
    Jag är flickvän, engagerad, loppisfantast, Bersåälskare, dansare (eller i alla fall var..) och franska är språket som finns närmast mitt hjärta.
    Hittade hit via Hus&hem retro och kikar in här varje dag nu, en blogg helt i min smak!
    Själv har jag ingen blogg även om jag ibland funderar på om jag ska skaffa en..
    Ser fram emot att få besöka din blogg många gånger och överösas av inspiration!

  43. Maja igen skriver:

    Glömde såklart säga att jag är 23 år och är förtillfället bosatt i Linköping. :)

  44. johanna skriver:

    Fint porslin du verka ha :)

  45. Elin-Alice skriver:

    Jag heter Elin-Alice, läser konsthistoria och bor i Göteborg. Och jag tycker om gamla klänningar, bra böcker, fint fotografi, vackert porslin, söta bakverk och glada färger. Lite sånt där som finns i din blogg helt enkelt :)

  46. Nathalie skriver:

    är 19 år och har tre ynka månader kvar tills studenten. älskar second hand och mormors gamla kläder. har på senaste tiden förälskat mig i blommiga koppar, att bara äga tallrikar som inte matchar varandra och papperssugrör. gillar handskrivna brev med ett parfymstänk på mer en ett facebook medelande.

  47. hejregina skriver:

    Hej!
    Jag blir glad av inredning, kläder och saker som är fina, vänner och vardag. Jag bor i göteborg på 29 kvm och tänker ständigt hur jag ska kunna möblera om, även om alternativen är få. Jag kom hem från tyskland i morse och ska jag snart ut på promenad i det något mulna vårvädret och funderar på att strunta i jackan. Behöver jag inte anpassa mig till någon annan äter jag helst pasta 5 gånger i veckan. Nu längtar jag mest tills jag kan sitta ute hela dagarna på min balkong och lapa sol!

  48. brilliant! such fun photos.
    but they’re making me crave a macaroon!! or 5 :)
    x kat

  49. Josefin skriver:

    Jag har precis nu hittat till din blogg och är sååå glad över det. Den blir något att följa.
    Jag är mammaledig student och hemma med mina två vildtroll, Mille 2,5 och Hillevi 1. Bloggar så klart också
    http://josefinfint.blogspot.com och
    http://hosroos.blogspot.com

    Bor i Vårgårda och njuter av livet med familjen, musik och loppis.

    Kram

  50. Hanna skriver:

    Jag heter Hanna och fyller 18 om 2-3 veckor. Jag är en hårdrocksbrud som älskar 50-60-talet. Jag gillar att gå på loppis och secondhand, konserter, fint porslin, djur, att vara kreativ och gamla analoga kameror(nya digitala gillar jag också). Studerar på medieprogrammet i Örebro och drömmer om att en dag arbeta som fotograf. :)

  51. Karoliina skriver:

    i’m karoliina, 19 years old and i live in oulu, finland. I’m uneployed at the moment, but i’m studying to entrance examinations to university.

  52. Linnéa skriver:

    Jag läser också förstås! Linnéa är mitt namn & i år ska jag fylla 25. Jag bor i Lund där jag läser en master i museologi! Jag brukar titta in här för att du visar så mycket fint som jag också gillar. Färgglad inredning, loppissaker, fint porslin, kakor & klänningar!

  53. krupnikov skriver:

    Vad kul att läsa alla svar du fått! Har hittat jättemånga bloggar här. Tänk så många kreativa människor det finns!

  54. Söndagsbarn skriver:

    Jag är Ida. En tjej på fjorton höstar, snart femton. Jag är uppvuxen i finaste universitetsstaden Lund, fast jag gillar inte när man säger att alla Lundabor är smarta och akademiska. Låter så snofsigt på något vis. Fast det är ju ändå helt okej att vara smart. Och akademisk. Ja…jag gillar helt enkelt inte fördommar om Lundensare. Jag går i en klass med 12 idioter, en fin pojk och jag. Jag tycker om vintagekläder, skånska, konst, att skriva drömmande noveller, morotsmuffins, elefanter och Jake Gyllenhaal. Jag har 23 kusiner och fick den senaste i förrgår. Jag ska flytta till London och plugga på Svenska Skolan om lite mer än ett år, vilket är mitt mål i livet just nu. Sen får man se vart jag hamnar. Tänkte gå gymnasiet i Lund, men resten vet jag inte. Jag gillar Valborgsfirande, för det är alltid så fint i Lund. Alla, verkligen alla, från fjorton till trettio års ålder samlas i Stadsparken och har himla kul. Jag gillar att fotografera också. Franska ligger mig varmt om hjärtat.
    Tjo!

  55. Limp skriver:

    Jag är en 30 år gammal människa med torr hy och stickiga ben. Jag jobbar som administratör på en revisionsbyrå i Stockholm där jag lever någonstans på gränsen till Sundbyberg.

Kommentera

