Pärlans Konfektyr

Idag lyxar jag till det med kolor från Pärlans Konfektyr. Detta omtalade ställe med de vackra fröknarna och herrarna som är tagna ur en 50-talsfilm. De gör sina kolor med stor noggrannhet och mycket kärlek. Eftersom det fanns så många smaker att välja på så var de så rara och vänliga att låta mig blanda. Och ja, de är så goda som alla säger. De är faktiskt helt ljuvliga!
Translation: I recommend the toffees from Pärlans konfektyr. They taste like little pieces of heaven!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Pärlans Konfektyr

  1. Emelie skriver:

    Har alltid velat smaka dessa kolor men aldrig orkat ta mig dit. Kanske blir det av nu till helgen!

  2. Jessica skriver:

    Åh, vill verkligenverkligen gå dit – det verkar fantastiskt!

  3. Carolina skriver:

    Hejsan! Titta gärna in på min blogg där jag visar hur jag renoverar och inreder det hus jag flyttat till. Det är min farmor och farfars hus från början och just nu är jag klar med vardagsrummet. Kika gärna in kategorin ”Huset” för före-ochefterbilder! :)

    http://carpia.blogg.se/2012/march/vardagsrummet-fore-och-efter.html

    Ha en fin dag! / Carolina

  4. Lisa skriver:

    så flott! vilka smaker valde du? nu är sista bilderna uppe från paris, blev fyra olika inlägg till sist. tänk att ni köpt biljetter nu, ni kommer få det så himla fint! puss

    • Madeleine skriver:

      jag fick alla smaker! hittills har jag smakat vanilj, lakrits, hallon och äpple. men jag har hört att den med havssalt ska vara sjukt god.

  5. krupnikov skriver:

    Gott!
    Ha en härlig fredag :)
    PS! Printarna har anlänt och de är superfina. Nu ska de ramas och sedan ska de upp på väggen. Har du tips på bra och passande ramar tar jag glatt emot detta :)

    • Madeleine skriver:

      hoppas att du har också en bra helg!
      hurra så bra att de har kommit fram! vi köpte ramar på ikea men gallerix har också bra ramar till dessa affischer.

  6. amanda skriver:

    Vill också prova! Ska göra det så fort jag tid och pengar över! Skulle vilja gå och kolla i deras butik också!

  7. Alexandra skriver:

    smaskigt! vilken fin forpackning de har till pa kopet ocksa :)

  8. whitemaskgirl skriver:

    Ser mumsigt ut. Vilka smaker finns det?

Kommentera

