Flyttsvalor

Efter att jag hade spelat skivor på långfredagen fick jag med mig några origamisvalor som Josef och Emma hade gjort. De hade fyllt hela lokalen med ihopknåpade pappersfåglar som kunde flaxa om man drog dem i svansen och de var så underbart fina att det var synd att slänga. De påminner oss om att snart kommer flyttfåglarna och då kommer det minsann bli blomknoppande träd och bara ben!
Translation: I got these nice origamibirds from Josef and Emma this friday. So colorful and they remind me of the migratory birds that will soon come to Sweden!
Det här inlägget postades i Fina saker, Pyssel och dekorationer. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Flyttsvalor

  1. whitemaskgirl skriver:

    Så vackra. Har försökt lära mig att vika såna, men får inte till det tyvärr.

  2. Sarah skriver:

    Oj vad fint med sånna i taket! Härlig färgklick.

  3. Ling skriver:

    Åh, jag hade så gärna velat komma i fredags men jag jobbade :( Det var en riktigt bra kväll kan jag tänka mig!

  4. Lovis skriver:

    smart, både vimpel och origami!

  5. Karoline skriver:

    När jag gick i sexan så gjorde min klass 1000 tranor att hänga upp på en girlang i skolans bibliotek efter att läst boken Sadako. De fick hänga en vecka innan vaktmästaren slängde dem, var tydligen allergiframkallande =( KRAM

    • Madeleine skriver:

      så fint det låter! typiskt att en vaktmästare inte kan se det fina med det utan att allt måste vara så kliniskt som möjligt och ni hade hade lagt ner så mycket tid på det.

  6. krupnikov skriver:

    Vackert! Längtar så efter ljuvliga vårdagar…

  7. Sarah Andersson skriver:

    Åh så fina, de känns som riktiga Madde-Style!

  8. Kajsa skriver:

    Så fina fåglar!

Kommentera

