Let them eat macarons

Hoppas att ni har en skön helg, med eller utan snö. För att fira min nya header så gick jag till saluhallen och köpte ett gäng macarons. Det är så gott att jag har blivit beroende av dessa små franska delikatesser. Jag har försökt att baka macarons själv men tycker att det är rätt svårt, dock ska jag testa lyckan snart igen för jag har fått en påse mandelmjöl av min mamma. Nåväl, bästa fikan kompletterades med mjölk i syltburkar och kaffe i koppar.
Translation: You just have to love macarons! I have tried to bake it myself but I find it very difficult. My mom gave me almond flour as a gift so I will soon try my luck again.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Let them eat macarons

  1. Sara skriver:

    Du har verkligen anledning att fira, för din nya banner är underbar!

  2. Angeliqa skriver:

    Vilken underbar fikastund. Macarons kan nog vara de finaste sötsaker jag vet.

  3. Lycke skriver:

    Hej rara! så länge sen jag hann kika in här ordentligt nu. försöker hinna måla till råga på allt annat :), men så glad att vara här igen! blir verkligen upplyft av allt ljuvligt du visar, och de där är ju så ljuvligt goda. nu ska jag njuta mer här nedåt på det jag missat..

    många kramar Lycke

  4. krupnikov skriver:

    Har aldrig smakat macarons…kanske ska våga mig på att göra det. De ser ju väldigt smaskiga ut.

  5. La Donna Jonna skriver:

    Bästa fikan! Både för smaklökarna och ögonen. Passar utmärkt för en måndag tycker jag, lite smålyxigt sådär.

  6. La Donna Jonna skriver:

    Åh bästa fikan! Både för smaklökarna och ögonen. Tycker dem passar utmärkt på en måndag, lite smålyxigt sådär.

  7. Sarah Andersson skriver:

    Testing, testing! Blir så sugen på att baka macarons igen… ;)

Kommentera

