Olycksfågeln

Som jag nämnde igår så har min helg varit mycket speciell och konstig. Det som har varit bra är att jag blev intervjuad för en tidning och sedan var vi på ett 60 års-kalas på Hasslö. Det var ju såklart hur kul som helst! Förutom det så har jag varit en riktigt olycksfågel.
När vi var på väg till Emmaboda för att hämta upp Jonas för att sedan åka vidare till Hasslö så blev Mini så åksjuk att vi var tvungna att stanna. Vi svängde av vid en P-plats längs vägen för att styra upp oredan. Av med kläder och skor. Fram med resväskan med handdukar, Pippi och apan. När allt hade lugnat ner sig så körde vi iväg. Men vet ni vad jag glömde? Resväskan. Resväskan som var fylld med kläder, leksaker och min ständiga vapenslagare; systemkameran. När jag upptäckte det fick jag ju lite smått panik och vi åkte tillbaka för att kolla om väskan var kvar. Nepp, ingen väska. Krupp. Så nu blir det till att köpa en ny kamera om ingen vänlig själ har lämnat in väskan till polisen. Åh oturen!
Så för att sammanställa allt: Har ni några bra kamera-tips?
Translation: I lost my camera and a whole bag with clothes and other things this weekend. Oh the bad luck. So now I’m searching for a new camera. But which one should I buy?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Olycksfågeln

  1. Hejregina skriver:

    Fy 17 alltså

  2. L. skriver:

    Fy fasen vad tråkigt!! :(

  3. sofia skriver:

    näää men gud vad jobbigt!! glömde min kamera i en taxi en gång, minns hur ledsen jag var. det enda positiva är väl att man får chansen att byta upp sig eller testa på nåt nytt… hoppas att du hittar något du gillar!

  4. krupnikov skriver:

    Kollar med min syster Becky. Hon är fotograf….återkommer med tips! :)

  5. Kajsa skriver:

    Usch, så jobbigt. Hoppas din tur blir bättre snart!

  6. Linda skriver:

    åh nej vad tråkigt och vilken otur!

  7. Linda skriver:

    Åh, nej var hemskt! Hoppas verkligen att det löser sig.
    Mitt tips är att gå till en fotoaffär (en bra en, där dom kan sin saker och verkligen vill hjälpa dig, inte bara sälja för säljandets skull). Då får du den hjälpen du behöver och kan köpa en kamera som passar det du brukar fota!

    • Madeleine skriver:

      precis! jag vill ha hjälp av någon fotokunnig som inte kränger kameror för att få provision utan för att jag verkligen ska ha en kamera som passar mig. jag älskade min gamle systemkamera men nu ska jag pröva på något nytt!

      • Linda skriver:

        Jag vet ju inte vart i det långa landet du bor, men Scandinavian Photo tycker jag själv är väldigt bra! De gångerna jag har varit där har jag fått bra hjälp, och de är snälla och kan foto och kameror! Så om du har möjlighet så kan du gå dit :)

        Lycka till med letandet. Jag letar också ny kamera, min systemkamera gick sönder för en månad sen. Så sorgligt.

  8. La Donna Jonna skriver:

    Hu vilken otur. Håller tummarna för att det ska vända!

  9. Nej men fy vad hemskt, och vad är det för onda människor som själ kläder och leksaker?
    Ang kameratips sa har jag en Pentax Kr som jag är grymt nöjd med, maila mig om du vill veta mer
    lekitchenbloggen@gmail.com

    Hoppas det fixar sig.

  10. Nämen näää så dumt. Fast jag fattar varför det hände. Mina barn kräks som galningar när vi åker bil, varav en bara rätt ut och fullständigt överallt. Och i det läget skulle jag lätt kunna glömma en väska eller två. Hoppas någon var snäll och räddade väskan.

    Kamera – jag har äntligen lyckats spara till en Canon 5D Mark II och jag älskar den. Fast uj vad dyr den var…fast absolut bra.

    • Madeleine skriver:

      jamen ja! man får ju panik när sitt lilla barn raketspyr och mår så himla dåligt. och speciellt när man är själv och är lite småstressad. jag brukar alltid titta bakom mig men nu blev det inte så. skönt att höra att man inte är ensam om att känna så.

      och tack för tipset sofia, det verkar som en grym kamera och dina bilder är underbart fina. ska kolla mer på den. kram!

  11. Madeleine. Fy så jobbigt! Det är verkligen ingen hit att förlora sina grejer. Jag hoppas verkligen att du får tillbaka väskan, om inte så hoppas jag att du får tag i en riktig ny pärla till kamera. Viktor rekommenderar den kameran som Sofia rekommenderar eftersom du hade Canon innan. (En liten hälsning).
    Tur att Tuva fick lilla apan och pippi. Kram kram

  12. En riktigt FIN pärla skulle det stå. Hihi

  13. whitemaskgirl skriver:

    Vad tråkigt, men det är ju så lätt att det händer, att man glömmer saker och ting. Hoppas någon vänlig själ har lämnat det till polisen så att du kan få tillbaka dina ägodelar.

  14. M I K A E L A skriver:

    åh, vad irriterande! jag vet inte vad det var du hade för kamera, men om du har fler än ett objektiv kan det ju vara praktiskt att köpa en kamera som passar med de objektiv du har (om du nu har mer än ett vill säga).

Kommentera

