Svaren del 1

Nu kommer svaren på era frågor. De var finurliga, roliga och bra. Eftersom det blev ett gäng frågor så delar jag upp dem i två inlägg. Här kommer den första delen.
Karin frågar: Underbart med frågestund! Då undrar jag om du kan ge några bra loppistips? Hur hittar du alla fina saker?
Svar: Ett bra loppistips kan vara att våga svänga av när man ser en loppisskylt och låta det ta tid att kolla igenom alla prylar. När du minst anar det så hittar du fyndet som du suktat efter i flera år. Ett annat tips är att åka på loppis på morgonen, annars kan någon annan knipa fyndet för dig under dagen. Och kolla ofta i tidningarna om det är anordnas någon gårdsloppis i närheten. Jag är ofta på olika loppmarknader och organisationer. Det är där jag hittar alla fina saker!
Linnea Eleonor frågar: Hej! Tack för fint bloggande och inspirerande bilder! Jag vet att du köpt bollarna i detta https://bonjourvintage.wordpress.com/2012/04/17/pastellbollar/#comment-3735 inlägg, men jag undrar om du känner till någon sida där det finns en bra beskrivning på hur man gör dessa själv? Jag har letat och hittar bara beskrivningar på denna typ http://ceciliamoller.blogg.se/2012/april/paskpyssel-del-2.html, men söker den mer geometriska looken på dom om du förstår? :) Ha det bra! Kram Linnea
Svar: Hej och tack själv! Jag tror att det är ganska svårt att göra just dessa pappersbollarna själv. Har letat efter en DIY av just Honeycumb-modellen men jag har inte hittat någon bra. Så mitt förslag är att köpa dessa, men om du vill göra pappersblommorna är det ju hur lätt som helst. Min DIY av dessa hittar du här: https://bonjourvintage.wordpress.com/2012/01/15/pappersblomman/
Hanna frågar: 1. Hur anordnar man klubb? 2. Hur gammalt är ditt barn? 3. Hur tycker du livet förändrades när du blev mamma? 4. Vilket rum är du mest nöjd med i lägenheten?
Svar: 1. Först och främst måste du ha ett koncept och en lokal. Oftast kan man göra en deal med en restaurang eller nattklubbsägare. När man har en plats att vara på börjar det roliga: hitta band som vill spela live, hitta dj:s som vill spela skivor, göra affischer, marknadsföra evenemanget på internet genom att göra ett event på Facebook osv. Men alla arrangerar sina klubbar på olika sätt. 2. Snart 2 år. 3. Till det bättre! Jag känner mig tryggare i mig själv sedan vi fick barn. Livet är roligare men också omtumlande. 4. Jag är mest nöjd med barnrummet. Hade jag fått bestämma skulle alla rum se ut som ett barnrum. Moget!
L frågar: Jag undrar rätt och slätt; Vad har du för utbildning? Hur kom du in på det spåret?
Svar: Jag har utbildat mig inom mönsterkonstruktion och sömnad. Men nu har jag kommit fram till att designa kläder är min grej. Jag har även utbildat mig på Hyper Island i Stockholm och där läste jag Digital media. Då får man lära sig mycket om reklam, marknadsföring och design.
Emma frågar: Vad är det bästa och sämsta med att bo i Kalmar?
Svar: Det bästa med att bo i Kalmar är att det är en rackarns vacker stad, alla byggnader och hus berättar en historia och det är vatten vart man än går. Nästan. Sedan är det ju trevligt att kunna promenera eller cykla till allt. Det uppskattar man när man har barn. Det sämsta är att det inte finns så många ställen med alternativ musik. Just nu finns typ bara ett ställe i Kalmar med indiemusik och det är Söderport.
M frågar: Hur gammal är du?
Svar: 26 år.
Miriam frågar: Vad är dina bästa tips för att få en stor blogg? :) Och tjänar du pengar på bloggen? :’)
Svar: Min blogg är inte särskilt stor om man jämför med Niotillfem eller UnderbaraClara. Men jag har ett jämnt antal läsare som läser varje dag. Jag försöker att ta mycket bilder själv, uppdatera relativt ofta och skriva om saker jag gillar. Viktigast av allt är att man skriver om något man verkligen tycker om. Jag tror på att nischa sig, jag skriver t ex mycket om inredning men blandar det med livet och annat roligt. Och nej, jag får ingen inkomst för att skriva i bloggen. Det är enbart ett roligt intresse än så länge!
Evelina frågar: Du verkar så pysslig. Varifrån tar du inspiration och har du nåt bra tips på fina accessoarer som man kan göra själv?
Svar: Åh så kul att du tycker det! Jag läser många bloggar och får mycket inspiration från internet. På Pinterest finns det mycket DIY och pyssel. Här hittar du tips på vad du kan göra: http://pinterest.com/bonjourvintage/bonjour-things-i-can-do-myself/
Den andra delen av frågorna kommer imorgon. Bisous!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

