Hemma hos: Elsa Billgren

Foto: TV4
Åh Elsa Billgren! Är hon inte helt fantastisk? En sann förebild på många plan. Som vi har längtat efter en färgglad tjej som har bra smak, eldrött hår, som vågar göra roliga saker och som vet hur en vintageklänning ska fyndas. Trots sin unga ålder har hon redan hunnit med en hel del. Hon började som PR-ansvarig på Beyond Retro där hon jobbade mer än tre år. Det ledde till att hon började som vintage-expert i Antikdeckarna för att sedan vara programledare i Melodifestivalen, Har du hört den förut och nu i Äntligen hemma!
I det senare programmet gör hon om alla rummen till fantastiska skapelser och förgyller dem med färg, frukt och hennes egna personliga stil. Elsa är verkligen en person som inspirerar. Därför har jag ställt några inredningsfrågor till henne och Elsa bjuder på bilder från hennes hem!
Tavla av Ernst Billgren och illustrationen som ligger på bordet är gjord av Caitlin Shearer.

Kan du tipsa om någon bra inredningsbutik i Stockholm?
Magasin 13 har mycket knäppa och inspirerande saker!

Hur kommer det sig att du blev programledare i Äntligen hemma? Du är verkligen grym!
Tack! Jag blev uppringd av en castingperson på tv4 och gjorde ett gäng omfattande intervjuer. Sen fick jag casta i ett par timmar med att visa upp mina kunskaper framför kameran, borra, pyssla och spika! Det var verkligen svettigt! Inredning är en ny kärlek, jag har aldrig haft så kul på jobbet!
En lampa som Elsa har gjort i Äntligen Hemma.
Har du några inredningstips till andra som skulle vilja piffa upp sitt hem?
Testa att blanda gamla saker med nya! Var inte rädd för färger och se nya möjligheter i dina gamla prylar. Detaljerna är det som gör det dessutom! Vad har du för handtag hemma?
Bröllopsklänningen hänger såklart på väggen.

Vart hittar du din inspiration när du inreder?
Jag inspireras av gamla franska filmer, Tim Walker-fotografi, Disneyfilmer, 7 sorters kakor-tanter och jazz.
Skoltavla med lingon.

Din favoritpryl i hemmet?
Måste nog vara mitt rosa piano.
Elsa i inredningstidningen Tove Hem.
Har du någon förebild när du inreder?
Min mamma. Hon är den knäppaste, mest geniala konstnärliga inredaren jag vet om. Sen gillar jag gammal film, Disney och 50-tals Vogue också.
Alla fotona från lägenheten är tagna av Elsa.
Och sist av allt: Vad önskar du dig just nu?
Jag önskar mig sommarlov, en spiraltrappa i järn och pioner.
Translation: Say hello to Elsa Billgren! Elsa is a famous swedish host for the Television programs Äntligen Hemma, Antikdeckarna and Melodifestivalen. I love her colourful style and she inspires in every way.
Det här inlägget postades i Hemma hos. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Hemma hos: Elsa Billgren

  1. krupnikov skriver:

    Hon är verkligen underbar! :)

  2. Jessica skriver:

    Åh. Så fint att läsa lite om finastefinaste Elsa!

  3. whitemaskgirl skriver:

    Så fint att läsa. Hon har verkligen ett vackert hem.

  4. Hvor er det fint og gennemført. Meget inspirerende.

  5. Ping: ett två tre! | Elsa Billgren

  6. Sarah skriver:

    She’s so lovely!

    ♥Sarah♥
    theantiquepearl.blogspot.com

  7. Mrs G skriver:

    Tufft! Elsa är en riktigt färgsprakande tjej med fart i!

    Kram Mrs G

  8. Ping: Jag behöver er hjälp! |

  9. raija lipponen skriver:

    jättefin hem

Kommentera

