Hattasken

Jag har länge letat efter en hattask. En som är fin, i bra skick och inte så fasligt dyr. När jag var på loppis i helgen så hittade jag den precis i slutet av loppisrundan. Jag hade då ställt in mig på att jag inte kommer att göra något fynd eftersom det mesta var utplockat. Men plötsligt stod den där, hattasken från Stockholm! Om man har inställningen att man inte kommer hitta nåt så gör man oftast det. Eller så är det för mig iallafall.
Så nu får fröken hattask pryda sminkbordet i sovrummet. När jag var i Paris så såg jag några killar som hade en hattask som handväska. Ja, varför inte? Eller som picknickväska. För så många hattar har jag tyvärr inte.
Translation: Say hello to my last flea market find: the hat box from Stockholm!
Det här inlägget postades i Fina saker, Loppis. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Hattasken

  1. betterpink skriver:

    Åh vad tjusig! Jag har en hattask hemma som jag har ärvt av min farmor. I asken kan man hitta en gammal svart hatt med slöja som farmor hade på begravningar. Kärlek till hattaskar! Vilken tur att du fann en!

  2. krupnikov skriver:

    En dylik har även lilla jag! De är finfina :)
    Vackra bilder du tagit. Ha en härlig dag!

  3. josephine skriver:

    men alltså allt på de här bilderna är så fint. ge mig klänningen, sminkbordet och lampan!! :)

  4. Vicky skriver:

    men gud så fin! vill också ha en. och trearmad lampa med, hur tjusigt som helst!

  5. Sarah skriver:

    Vilken fin! Gillar klänningen med. Och bilderna i allmänhet, så ljusa och somriga och fina :)

  6. amanda skriver:

    Jättefin hattask! Är också ute efter en, helst en röd med mönstrad insida! De är svåra att hitta till bra pris, oftast är de ganska dyra!

  7. Johanna skriver:

    Jättefin hattask, klänning och skrivbord!!! :D
    Ha en fin kväll!

  8. whitemaskgirl skriver:

    Jag hittade också en hattask för inte så länge sedan, och gav bara en hundring för den. Nu ligger min sons leksaker i den, i väntan på att han ska bli stor nog att börja leka med dem. :)

  9. Caitlin Shearer skriver:

    I think i am in love with your rosebud dress!

  10. Elin-Alice skriver:

    Hattaskar är en himla fin sak, och jag har faktiskt en precis likadan som din!

  11. evelina skriver:

    Tihi vilken rar liten hattväska. Tänk om du haft en hatt och skulle åka iväg på ferie. Fint som snus!

Kommentera

