Syltburkskalas

Att servera välkomstdrinken i syltburkar måste vara det bästa tipset till sommarfesten! Från och med nu så hamstrar jag syltburkar och förvarar dem ömt tills de får dyka upp till något stort saftkalas när alla andra glas inte räcker till. Finaste burken måste ändå vara björnburken som min mamma hittade på loppis för en tia.
Translation: My best advice for the summer party is to serve the welcome drink in jam jars with paper straws. Perfect when there are many guests but not so many glasses!
Det här inlägget postades i Fina saker, Loppis. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Syltburkskalas

  1. betterpink skriver:

    Åh vilken fantastisk idé! Gillart!

  2. M. skriver:

    Helt underbara bilder. Jag gillar framförallt sugrören.

  3. Linnéa skriver:

    det ser jättefint ut! och nalleburken var hur söt som helst!

  4. Johanna skriver:

    Men va festligt!! ^^ Super härlig idé!

  5. B. skriver:

    Riktigt klipsk idé det där. Glas har man ju tyvärr aldrig tillräckligt många när det vankas festligheter. :/

  6. evelina skriver:

    Min sambo Armin brukar fråga mig vad jag ska göra med alla syltburkar som jag sparar. Jag kan inte föra dem till återvinningen för de är ju så bra att ha en dag hade jag tänkt mig. NU vet jag exakt vad jag ska ha dem till. TACK FÖR TIPSET!!!!

Kommentera

