Drömmen om ett torp

Jag drömmer om ett torp som är litet, rött och som har en punschveranda. Det får gärna finnas en liten trädgård där vi kan odla våra egna potatisar och det ska finnas bärbuskar och fruktträd. Mellan två fruktträd ska det hänga en hängmatta där jag ligger och lyssnar på sommarpratarna. Jag dricker hemmagjord fläderblomssaft som jag har gjort på våra egna fläderblommor och äter jordgubbspaj som är gjord på jordgubbarna från landet. Lyx. Och just nu finns  detta lilla söta huset till salu i Kalmartrakten. Visst är det en idyll?
Translation: Im dreaming of a summer house. A little red house, with a nice garden where I can grow potatoes and strawberries. This house is right now for sale and you can find it in Kalmar, Småland.
Det här inlägget postades i Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Drömmen om ett torp

  1. Sarah Andersson skriver:

    Åh jag tänkte på dig när jag såg detta! Finns ett ljuvligt sött litet torp med tre små hus på Öland också, längs väg 136

  2. Emelie skriver:

    Alltså jisses amalia och hej kom och hjälp mig vad jag vill ha ett torp precis som du! Jag går alltid runt och babblar om mitt framtida torp så mina vänner blir galen på mig. Men det är allt jag vill ha. Och detta som du visade här var sagolikt, åh!

  3. betterpink skriver:

    Åh verkligen fantastiskt! Du är inte ensam om den drömmen. Jag hittade ett i norrland till salu för något år sen. Helt ute i ingenstans. Men ack så fint! Dock tyckte sambon det låg lite dumt till… Han kan ha haft rätt.

  4. polaroidized skriver:

    Verkligen en idyll! Det kliar i fingrarna att få börja inreda :)

  5. Maja skriver:

    Hur fint som helst!

  6. Carina skriver:

    Drömmer om samma sak

  7. Nina skriver:

    Vi köpte ungefär ett sådant här torp i ungefär den här trakten för inte så mycket pengar för 7 år sedan! Det är baske mig bland det bästa vi har gjort. Så fint och rofyllt och alldeles fullt av bär och kantareller runt husknuten. Dessutom växer potatisen ovanligt bra just där. Det är livskvalitet när den är som allra bäst!

  8. whitemaskgirl skriver:

    Oh det är så vackert. Skulle älska att bo på landet jag med, men jag vill ändå ha storstans möjligheter. Skulle vilja kombinera båda, men det är svårt.

  9. La Donna Jonna skriver:

    Jag drömmer också intensivt om ett torp. speciellt nu på sommaren och gärna på vackra gotland!

  10. Maja skriver:

    Haha vi har kollat på de också :)

  11. Gabriella skriver:

    Oj så mysigt det ser ut! Jag drömmer också om något fint=)

  12. felicia skriver:

    Vi delar dröm! Att kunna ha ett fint litet hus på landet. Duka upp mina helmer ringström-dekorer på en bänk i trädgården och grädda våfflor med mormors hemmagjorda jordgubbssylt och bjuda in vänner och familj på söndagsfika. Blåsten i duken. Kommer det plötsligt börja regna? Springa in efter att ha snabbt ha dukat undan och gömma sig under ett varmt täcke och läsa bok med åskan utanför. Jag tror banne mig jag ska skriva ner drömmen lite mer detaljerat.

    • Madeleine skriver:

      precis så! och det tycker jag att du gör rätt i. ett torp är en vrå som man kan pyssla om, vårda och besöka när man vill. åh vad jag vill ha ett!

Kommentera

