Tävlingsdags!

Hurra! Nu är det tävlingsdags! Denna gången kan ni vinna ett halsband eller en brosch (precis en sådan som Johanna Öst har på sig på bilden) från Snövits Äpple. Det är Sara George som gör dessa fina och personliga smyckena då man själv väljer vilken bild det ska vara i halsbandet eller broschen, som ett gammalt familjefotografi eller en bild på din katt. Jag tycker att de är ljuvliga! Såhär gör du för att tävla:
1. Följ min blogg på Bloglovin.                                                                                                                                               
2. Lämna en kommentar hos mig och berätta om ditt bästa semestertips!
Tävlingen pågår till söndagen den 22 juli, 23:00. Självklart får vinnaren välja vilken bild det ska vara i smycket. Lycka till!
Translation: I have a pretty giveaway from Snövits Äpple. Here is how you can enter to win a lovely necklace or a brooch with your own photo.  If you have Bloglovin, please follow me. Leave a comment and give me your best vacation tip! The contest will run until sunday, the 22 th july, 11 pm. Good luck!
Det här inlägget postades i Tävling. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Tävlingsdags!

  1. Sarah skriver:

    Men vad roligt! Vilka tjusiga. Följer dig ju redan på bloglovin… :) men ett semestertips kan jag ge, och det är att promenera på kyrkogårdar och läsa alla gamla namn och titlar på gravstenarna… Lite sorgligt och fint och tänkvärt på samma gång. Har alltid tänkt att jag är lite skum som gillar kyrkogårdar så mycket, men igår på bussen hörde jag två andra som pratade om precis samma grej, så då är det kanske inte så konstigt ändå!

  2. Cissi Par skriver:

    Små vita kyrkor med blåa kupoltak, lika vita hus med lika blåa dörrar och fönsterkarmar, segelbåtar stilla guppandes på det turkosa vattnet, barn som plaskar och skrattar när vågorna slår in på stranden och en helt molnfri blå himmel. Solen värmer så underbart, dofterna från ljuvlig grekisk mat fyller ens sinne och vart man än tittar så ser man den unika naturen som uppkommit av kraftiga vulkanutbrott och jordbävningar under tidens gång. Utsikten med rödbruna klippor, byar byggda på stupkanterna och calderan med den vilande vulkanen med varma källor i mitten är inte likt något annat. Det spelar ingen roll hur många gånger man sett det, det är lika magnifikt varje gång. Med sin unika natur, spännande historia, en mängd olika turistaktiviteter och massvis annat underbart kan denna vackra ön få nästan varenda människa att trivas under vilken sommardag som helst. Det finns något för alla, oavsett ålder och intresse.

    Ön är liten, bara 72km2, men oavsett hur många gånger man har varit där så finns det alltid mer att upptäcka. Det vet jag, då jag nu som 16-åring har varit där hela 16 gånger. Den grekiska ön heter Santorini och är ett utav Greklands populäraste resmål. En mängd filmer har spelats in där och det är bilder därifrån som visas på nästan alla reklambilder och liknande om Grekland även om det egentligen handlar om en annan ö än just Santorini. Det finns flygplats på ön trots att den är så liten och det går direktplan dit, så det är också väldigt smidigt , enkelt och behöver inte bli allt för dyrt. Vi har tagit med oss många på våra semestrar dit och rekommenderat det för en mängd människor. Nästan alla har rest tillbaka dit minst en gång, vilket är ett tydligt bevis på att folk trivs. Så res dit. Res till det ställe som nu blivit som ett andra hem för mig. Du kommer inte ångra dig…

  3. Våga vara spontan på semestern så kommer du upptäcka de bästa pärlorna och få de finaste minnena!

  4. krupnikov skriver:

    Hej fina du! Följer ju naturligtvis dig och har gjort det länge. Mitt bästa semestertips är att åka iväg till Berlin. En fantastiskt häftig stad med så mycket att upptäcka, inte minst vad gäller loppis och vintage. Har skrivit resereportage om Berlin i bloggen min :)
    http://krupnikov.wordpress.com/2012/04/22/langhelg-i-berlin-del-1/
    http://krupnikov.wordpress.com/2012/04/23/langhelg-i-berlin-del-2/
    http://krupnikov.wordpress.com/2012/04/24/langhelg-i-berlin-del-3/

    Nu håller jag tummarna för en brosch som Sara har gjort vore toppen att vinna!
    Kram på dig!

  5. Linda skriver:

    Jag följer dig också på bloglovin redan. Mitt semestertips är att tillbringa den med någon du har roligt med och som du tycker om. Då spelar den tråkiga platsen mindre roll och det sämsta vädret blir riktigt uthärdligt.
    Följde med min föräldrar för att hämta en ny husbil i spanien när jag var 16 år. Man kan tro att en resa till Spanien kan bli riktigt kul, men då mina föräldrar endast hade en veckas semester skulle vi tillbringa den mesta tiden i husbilen på vägen. Fick som tur var ta med mig en vän. 7 dagar på vägen blev riktigt roligt då jag hade med mig min fina vän Anna.

  6. betterpink skriver:

    Jag följer dig redan, såklart!
    Här kommer mitt magnifika tips; Hyr en stuga! Vart som helst i Sverige. Antingen bara ett stenkast bort eller en-hel-dags-resa bort! Man behöver inte åka utomlands för att det är semester. Sverige har mycket att erbjuda och man kan upptäcka delar av landet man inte visste fanns! När jag var liten och bodde hemma hyrde vi stuga varje sommar. En vecka eller två. Ibland samma stuga flera år i rad, bara för att det var så himla himla fint. Från norr till söder. Öster till väster. Och vad jag är glad att vi gjorde det. Vilka minnen! Snart (bäbis i magen) har vi egna barn som jag hoppas ska uppskatta detta lika mycket!

  7. Petra GC skriver:

    Jag följer förstås redan din blogg på bloglovin :)

    Mitt bästa tips för en semester är att resa med någon som du verkligen trivs med. Annars blir det inte mycket till semester om någon som du inte riktigt fungerar med dygnet runt är där. Res istället i mindre grupper med bara dina absoluta favoritpersoner.

    /Petra

  8. sofia skriver:

    följer dig redan på bloglovin :) mitt bästa tips är att picnicka tills man storknar. konceptet passar överallt – i närmaste park, på stranden eller i skogen. ta en cykeltur med matsäck och se vart du hamnar! och packa det allra godaste (som jordgubbar och lemonad och croissanter) !

  9. Karoliiiina skriver:

    I follow you in the Bloglovin. My favourite vacation tip is to relax and read a good novel. Now I’m reading a book by Erlend Loe

  10. Elisabeth skriver:

    it’s an awesome post. i like reading it. thanks.http://www.camisaxadrezmasculina.com

  11. Ping: En liten påminnelse |

  12. Astrid skriver:

    Hej härliga! Läser din tjusiga blogg. Mitt bästa semestertips är att med en skruttig bil (eller cykel om man så kan) ta sig till en sjö någonstans i Småland med sina närmaste väninnor och bada näck till tonerna av joni mitchells ljuva stämma, för att sedan soltorka på bryggan. Det är gratis, opretentiöst och framförallt väldigt rogivande. Semester ska inte vara för uppstyrt och komplicerat, då rinner glädjen liksom av!

  13. Sara skriver:

    Hej!
    Givetvis följer jag dig redan på bloglovin!

    Mitt allra finaste semestertips är att åka till England, ta en långpromenad med någon man håller kär (allra bäst blir det med en sån där person man precis blivit vän med och det bara jublar i sinnena för att personen är så himla fin) mitt i natten vid ebb så långt ut och långt bort man bara vågar från stranden innan vattnet vänder och man springer för glatta livet tillbaka för att inte bli fångad i vågorna som väller in vid flodens återtågande. Sedan så trillar man, skrattande och utmattade, ner i sanden där en annan fin person sträcker en sin egen öl bara för att den här fina personen förstår att man bara kan inte öppna en egen flaska fort nog. Sedan avslutas kvällen vid en brasa på stranden med härliga nyfunna vänner (som man vet att man inte kommer vara vänner med så länge eftersom man åker hem sen, men som man ändå tycker himla mycket om) där man inte behöver göra så mycket förutom att låta vinden leka i håret och kramas och prata om absolut ingenting.
    Det semestertipset är givetvis självupplevt, och antagligen det bästa jag varit med om i hela mitt liv.

  14. ida skriver:

    Mitt semestertips är att gå till arbetets museum i Norrköping! Det är helt gratis att gå in där, och de har jättefina utställningar! En av utställningarna är om förr i tiden, så de har massa saker från 40/50/60/70-talet och sånt är alltid roligt att kolla på! Och fram tills i November så har de en mumin-utställning också! Så värt, speciellt om man inte har jättemycket pengar och kan åka utomlands eller så!

  15. Agnes Brandels skriver:

    Hej hej!
    Jag följer ju såklart också din blogg!
    Mitt bästa sommartips är att inte ha dåligt samvete om du inte gör någonting viktigt alls. All annan tid går åt till att göra så mycket och då tänker jag att sommaren kan få vara en tid där rulla tummarna, sova och pussas är viktigast. Kanske har man så mycket tid så man kan öva på något som man aldrig skulle göra annars. Typ hjula, klättra i träd och äta kex och vissla samtidigt.

  16. Emy skriver:

    Mitt bästa semestertips är nog att tillbringa en helg på landet med goda vänner som också har barn (om man själv har det, det vill säga). Då kan man hjälpas åt under dagen och på kvällen, när barnen somnat pusta ut tillsammans och fullt njuta av den korta stund av lugn och ro man får innan något barn vaknar till eller man själv måste sova. Så var det ikväll. Vi drack en kopp te och njöt.

  17. Evelina skriver:

    Mitt bästa semstertips är att faktiskt ta semester och bara sitta, kanske läsa en bok i ett sträck bara för att man kan, sen gör det ju inget om man är på ett härligt d-vitaminrikt ställe!

Kommentera

