Bilder från Polen

Nu kommer resten av bilderna från Polen! Det blev mycket gott fika på fina bord med kartor på.
Jag drack kaffe i vanlig ordning.
Med grädde på.
Den baltiska drömmen.
Det regnade i princip varje, varje dag så det blev inte så mycket strandhäng. Men vi plaskade ändå!
Det fanns fina sjömanshattar.
Och en Hare Krishna-festival.
Här bodde vi!
Min gulle i rosenträdgården.
En dag åt vi pizza, och istället för pizzasallad så hade vi tomat, basilika och mozzarella till. Mums!
Min fina polska familj!
Och min lilla bebis som fyller snart år. Fin familjesemester!
Translation: Some pictures from my family holiday in Poland.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Bilder från Polen

  1. linis skriver:

    Åh jag älskar Polen! Vill åka dit igen och åka buss igenom landet (:

  2. Härligt att man kan köpa solrosfrön i deras naturliga förpackning – solrosorna – på marknaden! :-)

  3. Lulu skriver:

    Oh, vad jag saknar Polen när jag ser sådana foton. Är halvpolsk, och min mor kommer från Szczecin. Senast jag var där hängde jag på Café Sawa, och sprang in i småbagerier och köpte eklerky (vet inte hur det stavas). Och alla dessa marknader med färska grönsaker, frukter osv :D

    • Madeleine skriver:

      men åh vet du, min släkt kommer också från szczecin! och eklary är så himla himla gott! så kul att du skrev och berättade det för mig!

      • Lulu skriver:

        Oh, är det sant? :D Vad kul! Världen är allt liten. Jag gillar szczecin väldigt mycket, har så många fina minnen därifrån. Nu var det ca 5 år sedan jag var där :( Har inte haft tid för långresor tyvärr- man vill ju vara där länge.hehe.
        Men jag har tagit flera småresor till Gdynia och Gdánsk, måste ju få min polska dos :D haha.

  4. evelina skriver:

    Den där kakan på första bilden ser väldigt god ut! Och pizzan!

  5. Jenny Olofsson skriver:

    Åh så fina bilder! Älskar bordet med kartor på

  6. Verkar som ni haft en härlig semester med mycket trevligheter :)
    Ha en bra dag fina du.
    Tant Emma fd krupnikov

  7. Linn skriver:

    Så fint! Nyss hemkommen från en semestervecka i Estland där jag har mina släktband kan jag på något sätt relatera till ditt inlägg. I Polen har jag aldrig varit, men det tillhör ett av de länder jag skulle vilja besöka.

  8. Linnéa skriver:

    vad fint du ser ut att ha haft det! och roligt med solrosorna!

  9. whitemaskgirl skriver:

    Vad härligt ni ser ut att ha haft det. Jag har Polen inplanerat att resa dit nån gång, helst under hösten, med min mamma. Men vi får se med tiden om vi kommer iväg.

  10. Men åh vad Polensugen jag blev nu då! Är också Polsk (Krakow) men född i Sverige så jag åker dit ganska ofta. Fint att du tog kort på solrosorna, har bara sett såna i Polen, bästa snacket i tv soffan eller bilen ju!

Kommentera

