Mejeriet

Jag har hittat ett nytt favorithäng i sommar. Mejeriet i Vickleby på södra Öland är ett fantastiskt café på dagen och en fantastisk restaurang på kvällen som känns så genuin och fin på alla sätt. Jag älskar allt med inredningen, jag älskar deras banana split med den hemmagjorda chokladsåsen och jag älskar den avslappnade stämningen som känns så bohemisk. Och vi ska inte prata om skylten, jag önskar att det var jag som hade gjort den. Men jag kan nöja mig med att äta den godaste glassen och titta på måsarna som häckar på champagnehyllorna. För när något är så estetiskt tilltalande så får jag het enkelt ro i själen. Ibland är det bara så. Ibland behöver man inget festslott, det räcker gott med Mejeriet. Hoppas att de har öppet i vinter också.
Det här inlägget postades i Fina saker, Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Mejeriet

  1. betterpink skriver:

    Nemen åh vilket paradis! Vi som var på Öland i juli… Hade jag vetat om detta hade jag bosatt mig där. Som du säger ro i själen. Det kan jag verkligen förstå!!

  2. betterpink skriver:

    Nemen åh vilket paradis!! Vi som var på Öland i juli… Hade jag vetat om detta hade jag bosatt mig där direkt! Som du säger, ro för själen. Det förstår jag verkligen!!

  3. captainlulu skriver:

    Men hur mysigt kan det bli?! :D Vill dit!

  4. Linnéa skriver:

    det ser sagolikt ut! och banana split! nu blev jag sugen!

  5. Johanna skriver:

    Himmel så fint och mysigt!!

  6. Anna | bAGus skriver:

    Så söt tröja du har på dig!

  7. Linn skriver:

    Vilket ställe! Helt i min smak. Precis som din katt-tröja. När du tröttnat på den (som om det vore möjligt) kan jag kanske ärva den? /Ska sluta ställa konstiga frågor till människor jag inte känner…

  8. Dr Grane skriver:

    Bättre upp än festslott till och med, tycker jag att det ser ut som. Ett ställe att mysa och njuta på. Jag skulle också vilja ha möjligheten att kila dit för en fika! Nu får jag ta en kaffe ur jobbets automat och njuta av dina bilder istället – inte så dumt det heller.

  9. Sara skriver:

    Nu känner jag också att jag måste åka till Öland. Jag har jag en vän som har en egen sommarstuga där sedan flera år tilbaka så nu börde jag faktiskt åka dit ju. Det där cafét ser magiskt ut (och så gott med banana split!)

  10. Elina skriver:

    Åh Gud så vackert, Det cafét skulle jag mer än gärna vilja besöka !

Kommentera

