Om att fylla år!

Vår tösabit har fyllt två år! Liten har blivit stor. Jag kommer knappt ihåg själv hur det var att fylla år som barn. Men det lilla jag kommer ihåg så var det pirr i magen, choklad i koppar och en känsla av att idag är bara min dag. Det är fint att fylla år, även om man börjar bli till åren. Vi har firat vår dotter med kalas, fiskdamm, tårta och presenter! Hipp hipp!
För att göra ett dessertbord till kalaset så tar du en valfri byrå eller ett bord. Klä den med en vit bomullsduk och sätter upp pappersblommor precis över, i taket, i olika nivåer. Sedan lägger ni alla gottigheter på bordet och försöker tänka på att jobba med höjden. Gärna med ett kakfat eller ett högt tårtfat, en ananas eller något som gör att det inte bara bli platt  på bordet. Och nu kan man gå bananas; sätt vimplar i tårtan, gör cakepops, gör små moln i papper och ha i cupcakesen eller färgglada sugrör i flaskor. Låt fantasin flöda! Och fint blir det.
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Om att fylla år!

  1. cinnamonlips skriver:

    aj vad söt hon är och åh så fint!

  2. fulltfungerande skriver:

    Åh Madeleine du har så rackarns fint hemma och jag njuter av varje inlägg! Jag har fått så mycket inspiration av dig och ditt hem, hittade dig tack vare min blivande fästman som intervjuade dig för Linnéuniversitetet för två år sen. Sedan dess har jag följt dig och din lilla familj:) Tack för att du skriver så fint!

    • Madeleine skriver:

      men åh tack så himla mycket! va glad jag blir! det är alltid fint att kunna inspirera andra.

      jag kommer ihåg att jag blev intervjuad, visst var det om affischen som jag hade gjort för popidyll?

      • fulltfungerande skriver:

        Alltid trevligt att berätta för folk när de är bra, sådant borde göras oftare!

        Nej han och hans grupp intervjuade dig när de gjorde en webtidning i en kurs och en av tjejerna där var väldigt intresserad av vintage:) Jag bloggar själv så han tipsade mig om dig och sen dess har jag läst och följt dig och lilla familjen. Så mysigt! Och pepp på dig för att du verkar vara en fin tjej som är stencool med alla projekt och har det finaste lilla hemmet.

        Kram och hej! – Josefine

  3. Martina skriver:

    Söt som socker är vad hon är din lilla (stora) flicka! Grattis i efterskott!

  4. Petite Caja skriver:

    Åh vad mysigt! Ser ut som ett riktigt roligt kalas! Grattis till er lilla flicka!

  5. Angeliqa skriver:

    Så himla tjusigt! Och grattis i efterskott till fina lilla Tuva!

  6. polaroidized skriver:

    Grattis :) Födelsedagar förtjänar att firas med pompa och ståt! Vacker dukning!

  7. whitemaskgirl skriver:

    Söt dotter du har. Och vilken vacker dukning, Jag bara längtar tills min son fyller så jag kan fira han.

  8. Sofia skriver:

    Åh jösses så fint och gott! Vill bara hoppa in i bilderna och vara med på kalaset. Du är så inspirerande och duktig! Kram.

  9. Johanna skriver:

    Vilket kalas!!

  10. helly skriver:

    Ja fint blev det verkligen! Riktigt inspirerande kalas!
    Grattis i efterskott till Tuva!

  11. Gabriella skriver:

    Oj så mycket gott och grattis till jubilaren!=)

  12. Mari Hafsås skriver:

    For en flott jente du har! Gratulerer til henne!

  13. Linnéa skriver:

    allt ser så fint & gott ut!

  14. Maja skriver:

    Alltså, fy vad fint! Nu blev jag inspirerad till mitt egna kalas (även om jag fyller 24..haha) :)

  15. Lisa skriver:

    Åh största (och förlåt för att det kommer så sent) grattiset i hela världen till finaste finaste Tuva. Tänk att det redan gått två år (och så några veckor på det då). Och så har jag tänkt skriva och tacka typ tusen gånger för fina presenterna som jag och Ture fick på posten, vi blev så vansinnigt glada. Du är så snäll och fin M. Jag ville skicka något till Tuva också men det var så bananas att hinna med allt på slutet innan vi åkte att jag aldrig fick tid för det. Kanske att något litet kan komma ändå, vem vet… Hurrapussar från oss i Buenos Aires! <3

Kommentera

