Rosenträdgården

Jag har ett smultronställe som jag åker till så ofta jag bara kan. Stället heter rosenträdgården och ligger i Kristianopel i Blekinge.
Man vet att man har kommit rätt när du möts av en gammal skylt med skånsk glass.
Det fantastiska drömhuset som tillhör rosenträdgården är till salu. Gulp! Har velat köpa det där huset ända sedan jag var liten knodd men känner ändå att det inte är riktigt rätt tidpunkt just nu.
Jag, mamma och lillan bestämde oss för att gå in!
Vi möttes av det rosa drömhuset!
Med 100 olika sorters rosor.Det finns även en liten affär med inredningsprylar, marmelader och annat flott och gott.
Det behövs några krukor för att odla alla rosor.
Fina fönster i affären.Det finns även en roskarta där man kan se vart rosorna trivs bäst, efter varje sort.
Här är min favoritros, Benjamin Britten.
Tjusig gunga.
Efter en trevlig rundvandring kan man avsluta titten med en kopp fika, rulltårtebakelse och kaffe. Fin liten dag!
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Rosenträdgården

  1. Tänker alltid på min mor när jag ser rostfärgade krukor, så fint!

  2. Dr Grane skriver:

    Åhh, vilket drömställe. Och så är det till salu… Kanske man skulle flytta. :)

  3. Linn skriver:

    Vilket fantastiskt ställe. Blekinge åkte just upp ett par snäpp på semestertoppen.

  4. sofia skriver:

    Det där var det finaste jag sett! Det måste vara med sorg i hjärtat dom säljer.

  5. betterpink skriver:

    Men åh jisses!! Vilket drömställe. Förstår verkligen att du trivs där. Så himla himla fint!

  6. Agnes Brandels skriver:

    Oh herre vad fint! Det är verkligen drömhuset!

  7. Emmy skriver:

    Vilket fantastiskt hus!

  8. Engelholmsglass är den bästa!

  9. Gabriella skriver:

    Jösses så mycket fantastiskt vackert! Åh!

  10. Mari skriver:

    Ser ut som paradis!

  11. Alexandra skriver:

    … vilken fantastiskt fin plats!

Kommentera

