Två boktips

Här kommer två boktips om inredning! Jag älskar böcker som innehåller stora och fina bilder. Denna boken är en av mina bästa inspirationskällor. Detaljer Hemma är inredningsbibeln för oss prylgalna och man får ständigt nya idéer till hemmet. Man kan göra så mycket av så lite. Har kategorier som kök, barnrum, sovrum osv. Och ja: det är detaljerna som gör det!

Min senaste införskaffade bok är Lotta Kühlhorns: Rapport! En bok om att göra mönster. Tjejen kan göra mönster av allt och hon gör det riktigt bra. Hon berättar vackert om sina älskade verk, det är många grafiska bilder och det är färgglatt och livligt. En riktig inspirationsbomb! Jag är helt säker på att du känner igen Lottas mönster som finns på kuddar, sängkläder och tyger på både IKEA, Åhléns och i många andra inredningsbutiker.
Det här inlägget postades i Böcker och tidningar. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Två boktips

  1. Linnéa skriver:

    detaljer hemma älskar jag också! och mönster-boken skulle jag verkligen vilja införskaffa!

  2. En sån helt underbar soffa!

  3. Emma Frey-Skött skriver:

    Tack för tipsen! Förresten…angående att du söker hem att fotografera. Kolla gärna i min blogg så ser du hur jag har det :)
    kram kram

  4. Carolina skriver:

    Eftersom du också är intresserad av inredning tänkte jag att du kanske vill läsa några tankar om det på min blogg: http://www.carpia.blogg.se

    Ha en fin kväll!

  5. Nina skriver:

    Å, vilka spännande tips. Framför allt mönsterboken blev jag sugen på. Har alltid velat göra mer mönster och sånt=)

  6. felicia skriver:

    Tack för tipsen fina du! Den andra är en hit i bokhyllan, men den första måste införskaffas. Då har jag något att se fram emot!

  7. anna skriver:

    De där böckerna måste jag införskaffa genast!
    sen måste jag för övrigt säga att din header är himlahimla fin.

  8. silver price skriver:

    De åker nog med nästa bokbeställning, verkar jättebra och intressanta båda två! Älskar boktips! Såg att andra rekommenderat En halv gul sol och det skriver jag under på också, den är super!

  9. Sophie skriver:

    Tak for fine tips. Den første har jeg & elsker den!
    Lotta Kühlhorns bog lyder også virkelig fantastisk. Kram Sophie (finedage på instagram)

Kommentera

