Rosengården

För inte så längesedan så berättade jag om mitt smultrontälle, Rosengården i Kristianopel. Jag berättade även att det var till salu och att jag suktade enormt mycket efter huset! Men jag får mest nöja mig med att besöka stället varje sommar och titta på bilderna på husets interiör på Hemnet. Köket är något alldeles extra med den härliga gröna färgen på skåpluckorna och flora-bilder istället för kakelplattor över diskbänken.
Sedan gillar jag när det är söta små kakelugnar i varje rum och att att det finns en punschveranda med pelargoner (detta eviga tjat om punschveranda, men ack så fint det är). En köpmansdisk står på min köplista, och sedan ska vi inte ens tala om trädgården. Trädgården heter ju rosengården för en anledning! Om ni är sugna på att se mer så hittar ni länken här!
Det här inlägget postades i Hemma hos, Inspiration. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Rosengården

  1. Dr Grane skriver:

    Vimlet hus! Helt fantastiskt!

  2. Hanna skriver:

    åh, hjälp, vilket drömhus! underbart fint.

  3. Anna | bAGus skriver:

    Men, wow! Vilket fantastiskt ställle!

  4. Cissi Par skriver:

    Nämen gu vilket underbart mysigt ställe! =) Blir glad i kroppen bara av att se bilderna, tänk då om man hade bott där! =)

  5. Mari skriver:

    Drømmehus, sukk.

  6. The Wallflower skriver:

    Herregud. Underbart!

  7. Men jisses, man dör ju för mindre!

  8. Ett riktigt drömhus. Romantiskt och vackert.

  9. Hanna Ek skriver:

    Åh herregud vad himla fint, hittade nyss din blogg, den är himla fin. Kramar!

  10. kajsa skriver:

    Punschveranda. Bara ordet. Punschhhveranda.
    Jag drömmer inte riktigt om en sådan men däremot en gigantisk veranda som går i ett L runt två sidor av ett hus. Och öppna planlösningar, stora fönster, äppelträd, vildvuxna blommor och ett litet litet växthus som klamrar sig fast vid miniatyrhuset på tomten. Åh.

  11. emelie skriver:

    åh vilket underbart hus!

Kommentera

