Vårt senaste fynd

Som jag har letat. En dockvagn av märket Emmaljunga har legat högst upp på önskelistan. Jo jag har en sådan. En lista, som jag har memorerat i mitt huvud, på vad jag ska köpa när jag är ute på loppis. Pinnstolar, fina kläder, skolplanscher och porslin står alltid med. Och en dockvagn då. Det är ju lite så med loppis, man går dit helt nollställd i huvudet och går till slut därifrån med fynd och huvudet fyllt med inspiration. Mitt senaste fynd är just denna röda dockvagnen. Helt plötsligt stod den där! Emmaljunga, jepp. Röd, jepp. En hundring, jepp. Helt okej. Nu ska den få lite kärlek och omvårdnad och sedan ska det ut och köras runt i löven!
Det här inlägget postades i Loppis. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vårt senaste fynd

  1. Mari skriver:

    Så nydelig! Jeg hadde en akkurat sånn dukkevogn når jeg var lita, men med mønster på. Den hadde vært mamma sin, og når lillesøster var nyfødt fikk jeg av og til trille henne i den. ^^

  2. betterpink skriver:

    Men men men åh!! Så snygg!

  3. åh men herregud jag hade en sån när jag var liten! Oj, vad jag älskade den. Vilken Flashback! Tack!

Kommentera

