Om tre fina frukostar

Nu ska jag berätta om de bästa frukostarna från det senaste året. Frukost är ändå det bästa målet på dagen! Men jag måste erkänna att däremellan äts det inte lika flott. Här kan ni se hotellfrukosten från dagen då jag och Jonas firade tre år tillsammans. Jag åt muffins, smörgåsar, yoghurt med russin från Saltå Kvarn, grapefrukt och till det drack jag kaffe. Så gott. Och kan ni tänka er, just idag firar vi fyra år!
När det var mors dag i maj så blev jag duktigt uppvaktad med liljekonvaljer, scones, croissants, ägg, juice och trisslotter. Kanske bästa någonsin! Och jag älskar verkligen croissants, det blir inte att vi äter det så ofta men när vi väl gör det så är det fest.
När min dotter fyllde två år i somras fick hon frukost på sängen. Med prinsesstårta, paket, yoghurt med färska blåbär, flagga och varm choklad på brickan. Så sjöng vi ”Ja må hon leva” och Tuva tittade länge på oss och undrade om vi hade blivit tokiga. Tårta till frukost? Presenter? Sjunga på morgonen? Men tydligen var det väldigt uppskattat eftersom hon ville fylla år varje dag efter det.
Det här inlägget postades i Frukost. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Om tre fina frukostar

  1. Nom nom, gott! Och grattis till er :)

  2. Ulrika skriver:

    var har du köpt din perkolator/espressobryggare? jag letar nämligen efter en sån nu!

  3. lisa skriver:

    mumsiga frukostar :). grattis till fyra år =)

  4. Kajsa skriver:

    Jag vill alltid duka upp frukostar som dessa men jag kan inte rå för det; jag har alltid (jag minns det till och med från dagistiden!) hatat frukost. Har svårt att äta på morgonen, är alldeles för seg för att tugga och är framförallt ingen särskilt gullig varelse innan tio.
    Enda gången det är fint framför mig på morgonen är när vi är på plåtningar och dom dukar upp hotellfrukost mitt bland kläder och smycken, modeller och kameror. Då blir det frukost med lite extra allt.
    Nu ska jag faktiskt vara så vidrigt (blir ingen bloggbild dvs) att jag dessutom äter brunch för mig själv i form av en liten skål ris och en red bull. Det är vad jag hittade i kylskåpet och vad jag pallar med efter denna Obama-hejande natt.

    • Madeleine skriver:

      haha vad rolig du är!

      skål ris med redbull låter ju som en festlig frukost!
      kanske var dagistiden som satte sina spår? ”ät din frukost nu! ät tomaten! -men jag vill inte.. – jo nu äter du upp den!” och denna eviga gröt. gröt gröt. man var tvungen att äta gröt fast man inte gillade det. tacka vet jag kalaspuffar!

Kommentera

