Eiffeltornet som byggdes på en dag

När jag var i affären TGR sist hittade jag ett fint pussel. Men inte vilket pussel som helst, utan ett Eiffeltorn-pussel i 3D som bara kostade en guldpeng. Det fanns flera kända byggnader att välja på, men jag fastnade såklart för mitt favorittorn. Suprise!
Man fick ett gäng kartongdelar som man skulle trycka ihop så försiktigt man bara kunde.
Sakta men säkert förvandlades bitarna till en näpen byggnad. Man känner sig lite som en arkitekt utan examen när man pillar ihop alla små delar.
Ibland bröt jag ihop i några sekunder när bitarna inte villa passa ihop. Men det gick över ganska snabbt när tålamodet kom tillbaka och tornet gjorde som jag ville. Den obotliga optimisten.
Efter ett tag och några psykbryt senare var Eiffeltornet färdigt! Plötsligt blev det lilla Paris i vårt vardagsrum. Så nu är det fakta; Rom kanske inte byggdes på en dag men Eiffeltornet byggdes minsann på 15 minuter! I kartong då.
Det här inlägget postades i Pyssel och dekorationer. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Eiffeltornet som byggdes på en dag

  1. Nina skriver:

    Åh, Tiger är en av mina favoritaffärer! Man kan hitta förvånansvärt mycket skoj där. Ja, som ett eiffeltorn till exempel=)

  2. Emma says skriver:

    men så fint och roligt pussel/pyssel!

  3. Matilda skriver:

    Ett liknande sånt hade jag med Big Ben när jag var liten, älskade att bygga ihop det gång på gång. Undrar var tusan det tog vägen, det är ju rätt fint som prydnad.

  4. Linnéa skriver:

    stod och klämde på den där pusslen idag, men eiffeltornen var slut, annars hade jag slagit till!

  5. Vicky skriver:

    åååh, lovely. ÄLSKAR tiger! hade dock ingen aning om att dom fanns i sverige, så jag köpte med mig ett ton prylar sist jag skulle hem från norge …

  6. Lisa Mäki skriver:

    Hej! Hittade precis in på din fina blogg och har precis bläddrat runt bland dina sidor. Fy jäkla farao vad mycket fina grejor! Blev helt kär i ditt kartong-eiffeltorn. Kanske står någonstans, men jag hittar inte. Vart bor du?

Kommentera

