Au revoir sommar

Nu är det ett faktum. Sommaren är bakom oss. Framför oss har vi barrluktande julgranar, kolakokande småtimmar, pudersnö på trappan och varma stickade koftor och raggsockor. Jag kände ändå att jag inte var riktigt färdig med sommaren. Jag vill bada mer, besöka fler fina fik på Öland, äta mer italiensk glass, cykla genom fler åkrar och äta fler jordgubbar. Som den där jullåten som handlar om mer jul fast tvärtom.
Men när jag tänker tillbaka så kändes det som att det regnade och åskade mest. I alla fall där jag var. Jag hade otur med vädret denna sommaren. Vart jag än var så regnade det. Fasen. Nästa semester är det vi som beställer biljetter till solen! Med palmer och kokosdrinkar. Jajamän. Men tills dess, au revoir sommaren!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Au revoir sommar

  1. Ja, den här mellanperioden är inget kul alls. Längtar liksom både tillbaka och framåt. :)

  2. Anonym skriver:

    Aha! Heje, var det du som undrade om sngen. Svarade p bloggen sen tnkte jag att jag borde svara hr. Sngen r kpt p loppis och jag kan inte se ngot endaste litet tecken var den kan vara tillverkad. Tyvrr. Tycker sjlv om den jttemycket. Har faktiskt inte sett just den varianten tidigare. Men gr jag det s hojtar jag. Fy tusan vad fint det r hr! Och du gratulerar o hurra till FL-jobbet! Jag hnger visst inte med i svngarna. Och tack fr Bears in Paris – lnken. KRam!

  3. Lindslay skriver:

    Åh, den glassen ser så fantastiskt god ut!

Kommentera

