Och jag ramlar glada gatan fram, sen ramlar jag tillbaks igen

Min Göteborgshelg började med frukost hos Emma. Det bjöds på ägg, gott te från Garant, hembakat bröd, yoghurt med müsli och till det tittade jag i en bok om frukost, fast på norska.
En bok för oss som älskar frukost!
Emma och hennes Jesper hade gjort äppelmos av Ingrid Marie-äpplen och då blir moset sådär tjusigt rosa.
Här är Emma och Louise! Louise hälsade också på denna helgen och hade kommit direkt från Stockholm.
Emma och Jesper bor förbaskat fint, här är vardagsrummet!
Gungstolen är ett loppisfynd från Norge.
Blomman som står på bordet kallas för Femöre. Finaste blomman just nu!
Sovrummet.
I hallen finns det svartvita vykort och nycklar till hemliga ställen.
    En puss och en tomatplanta.
Sedan var det dags att ta spårvagnen in till stan. Vi stannade vid en butik som hade fullt med fina barnkläder.
Fina Emma med sitt röda hår.
Vi tog ett tvärstopp och stannade vid Fabriken. Jag dog och hamnade i himlen. Mer om detta ställe imorgon.
Sedan ramlade vi runt i Majorna och tittade in i olika antik- och second hand-affärer.
Många drömklänningar fyndadas i Iris Second hand-affär.
Sedan var det dags för storfika eller vi ska kanske kalla det för lunch? Den berömda Haga-bullen fick mätta våra magar.
Största bullen någonsin! Så stor att vi fick äta den med gaffel och kniv.
Efter mastodont-bullen fortsatte vi vår stadsrunda. Mot Pop Boutique! Jag hittade en 50-talskofta men såg ut som en ledsen skolfröken i den, så koftan fick snällt stanna kvar.
Vi avslutade vår runda med ett besök på Beyond Retro där vi prövade isprinsess-klänningar. Mitt i allt prövande hittade jag världens finaste vintageklänning. Lovar att ni ska få se den snart!
Efter Beyond Retro-besöket åkte vi hem för att dricka rödtjut och göra i ordning oss inför utgång och middag på Tapas baren. Efter middagen åkte vi och hela Göteborg (kändes det som) till Clooneys för att titta på Hästpojken och dansa och sjunga med till Håkan-låtar. Men då fick kameran minsann stanna hemma. Fin helg!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Och jag ramlar glada gatan fram, sen ramlar jag tillbaks igen

  1. Malin skriver:

    Åh mitt finfina Göteborg. Vad man saknar det!

  2. sofia skriver:

    Oj jag har så mycket att kommentera på det här inlägget!! :)
    1. Vad otroligt fint dom verkar bo!
    2. Åh jag har också en sån blomma, bra att äntligen veta vad den heter!
    3. Jag var på marknad i helgen med massor av fina 100years-kläder! Så fina!
    4. HALLÅ DU VAR PRECIS UTANFÖR MIG! Bor mitt emellan Le Village antik och Iris second hand! Andra Långgatan <3

  3. Alltså, soffan!! Ååååååh.

  4. hejregina skriver:

    Så fint att se att du promenerar runt i min stad

  5. Linnéa skriver:

    måste testa den dära bullen någon gång! frukosten ser stört god ut dessutom!

  6. Låter som en fantastisk helg i fint sällskap minsann!
    Kram på dig!

  7. Susanna skriver:

    Mitt fina Majorna och Göteborg <3

  8. Lindslay skriver:

    Vilken fin helg ni verkar ha haft. Vilka häftiga kjolar på Beyond Retro :)

  9. Wow, vilken galet härlig bulle! Drömstorlek ju!

  10. whitemaskgirl skriver:

    Oh gungstolen är så snygg! Jag har sett en likadan gungstol här i Norrköping, fast då i rosa. Är i valet och kvalet mellan den och en ursnygg korgfåtölj. Har tyvärr inte plats för båda. :( Älskar förresten megabullen!

  11. Vicky skriver:

    vilket underbart hem och vilken BULLE!

  12. Åh ni ser ju ut att ha haft det hur härligt som helst!

  13. Rascal skriver:

    Very nice post. Thanks for sharing. I miss Sweden.
    Sorry to rain on your parade but the plant on the table is called Elefantöra, I got tons of them after my nan.

Kommentera

