DIY: Glitterdjur

45
Idag ska jag visa er hur man gör glitterdjur! Mycket användbart nu i juletider.
8Jag gjorde först en liten blomuppsättning, denna gången i min gamla favorit-kakburk. Först la jag jord i burken, sedan tryckte jag i hyacinterna och la på mossa. Men sen kändes det lite tomt. Så då la jag på några plastdjur från leklådan. Det var ju fint. Men hur gör jag det juligare? Jo, med glitter så klart!
9 För att göra glitterdjur så behöver du: plastdjur, glitter, lim och en pensel.
11 Jag köpte mitt glitter i en pysselaffär men jag vet att det brukar finnas i bokaffärer också.
12 Häll lite lim på en tallrik och ta fram en pensel. Om du inte har plastdjur hemma, så kan du ta eiffeltorn eller något annat som du vill pynta lite extra.
14 Pensla lim på djuren. Och försök att vara noga så att det är lim överallt, även i de små vecken.
16 Mycket lim ska det vara så att glittret fastnar.
17 Nu börjar det roliga! Djuren ska bada i glittret!
23 Sådär ja. Ös på bara, det kan aldrig blir för mycket. Låt torka.
27 Om du väljer en annan färg på glittret till nästa djur, var noga med att rengöra penseln och byt limmet på tallriken så att färgerna inte blandas.
28 Pensla på lim.
30 Och häll på glittret! Fantastisk känsla att få bada i glitter.
33 Då var det färdigt! Hej guldhäst och silverfår!
40 Var beredd på att det kan hamna lite glitter överallt. Men det är ju bara festligt! Spraya djuren med hårspray så att glittret inte faller av.
49 Glitterdjur gillar att äta julblommor så sätt dem gärna bredvid en hyacint eller någon annan julig blomma.
35
Ps. Fina Annika Bäckström har också gjort en DIY på glitterdjur, kolla in den!
Det här inlägget postades i Fina saker, Pyssel och dekorationer och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till DIY: Glitterdjur

  1. Mikaela skriver:

    ett tips om man vill att glittret inte ska falla av: spraya med hårspray på plastdjuren, det fixerar glittret :)

  2. frokenkempe skriver:

    Så himla fin DIY guide. Själv har jag både glittertomtar och glitterkycklingar i mina gömmor hemma. Kitchigt värre :)

  3. karoline skriver:

    Åh, Annika Bäckström-djur!

  4. Åh, att få bada i glitter!

  5. i annahs huvud skriver:

    Guuuuuuu vad fint!!!!!

  6. Jessica skriver:

    Åh, så himla fantastiskt att glittra till saker!

  7. whitemaskgirl skriver:

    Vad fina de är. :)

  8. Dalkullan skriver:

    Så fint det blev! Vilken rolig idé!

  9. Hej hej! Det var jag som hoppade fram och fotade er på mässan igår :)
    Här är mitt inlägg från tillställningen.
    http://tantemmasbravader.wordpress.com/2012/12/09/little-vintage-lovers-fair/

  10. Nadja Eleonora skriver:

    Hi hi! Så söta, så klart att glitterdjur tycker om julblommor :)
    Kul också att vi lixon tajmade in varandra, jag har precis fixat klart mina bilder på en fickspegel som jag glammade till!
    Ska göra glitterdjur vid nästa pysseltillfälle!
    Tack och kram

Kommentera

