Frukost, julstök och Boris

    Här kommer den senaste instagram-skörden! Jag heter bonjourmadeleine där. På bilden ser ni finaste sidobordet Lövet från IKEA. Min tappra pojkvän fick ställa upp och åka till Älmhult för att haffa två bord till oss. Jag är skyldig honom kladdkaksmuffins för denna hjälteinsats.
   När det var fars dag så överraskades Jonas med paket och frukost med smoothie. Fasen vad smoothie är gott. Som glass, fast nyttigt. Borde göra det varje morgon.
Apropå frukost, en helg var jag ju i Göteborg och hälsade på mina vänner Louise och Emma. Då åt vi hotellfrukost och jag läste samtidigt en norsk bok om… just det, frukost. Eller frokost, som det heter på norska.
       Vi hittade en underbar butik som hette Fabriken. Skolplanscher, gamla leksaker och annat fint. Rekommenderas till alla som är i Göteborg!
Beyond Retro fick också ett besök av oss och där jag hittade en ljuvlig klänning (tänkte visa upp den i veckan). Om man tittar upp i taket på Beyond Retro så ser man rosa moln som är egentligen underkjolar gjorda av tyll.
Lakritspipor i en curryburk. Bara för att lakrits är godare än curry.
   Här är min favoritaffisch, den söta lilla månen som övervakar alla som sover. Affischen heter Für Neil och hänger i min dotters rum. Blir glad varje gång jag ser den.
      En dag fick jag ett tjusigt paket i brevlådan, men det var inte vilket paket som helst utan Pärlans konfektyrs bok Kolor, jazz och bakverk. Mycket bra julklapp!
Bersåporslinet åker fram när det vankas middagsbjudning.
     En lördagskväll, när alla andra var på fest eller tittade på tv, gjorde jag en adventskalender. Hade haft idén i huvudet ett tag och behövde få ut den på riktigt. Gjorde även en DIY som ni hittar här!
     Nu börjar även julstöket i vårt hus. Det bakas, städas, pyntas och kokas kola i varje hörn. Och jag älskar det! Julen är så mysig och fin. Hurra för julen!
    Och det planteras hyacinter i allt jag hittar; skålar, konservburkar och kakburkar.
     Till slut får ni en bild på vår kontorshund Boris som inte var så pepp när hans husse skulle jobba över. Hållningen! Minen! Väskan! Tycker att Boris visar sina känslor väldigt bra. Och fin som snus är han.
Det här inlägget postades i Fina saker, Frukost. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Frukost, julstök och Boris

  1. Vicky skriver:

    så HIMLA mycket fint. berså, tyll, saffran och lakritspipor. men mest av allt MOPS!!! ååååååh.

  2. Emma skriver:

    Vilken härlig månad. Och Boris…sötaste hunden ever!

  3. vintageprylar skriver:

    Åh men jag dör sötdöden när jag ser Boris! Jag hade också en kontorsmops förr i världen. Han hette Bobo. Kanske är det bästa som finns, (kontors)mopsar. Tack för i helgen förresten, var himla fint att se dig igen.
    Kram Lollo

  4. Johanna skriver:

    Sista bilden är ju bedårande! :D

  5. Linda skriver:

    Hej du!
    Jag funderar på om det är fler än jag som upplever att din blogg alltid hackar för att den tar så evinnerlig lång tid att ladda.
    Tänkte att det kanske är bra för dig att veta så du inte tappar läsare pga det.

    Gillar din blogg annars väldigt mycket :)

Kommentera

