Varm choklad med polkagris

1Det godaste som finns är varm choklad med grädde. Det är superlätt att göra egen choklad, 2 msk kakao, 1 msk socker och varm mjölk.
9Och om man vill lyxa till det såhär i juletider så blir det ännu godare att lägga mini-marshmallows på grädden. Eventuellt en skvätt Xanté i chokladen.
7Om man gillar mint så är det gott att lägga i en polkagris i chokladen. Den smälter och chokladen smakar polkagris. Gott!
8Som ni kan se så har jag gett mig själv en tidig julklapp. Jag köpte Amanda-muggarna från Super Living som Emma har tipsat om. Finaste muggarna just nu! De och muminmuggarna försås.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött, Fina saker. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Varm choklad med polkagris

  1. Lycke skriver:

    ÅÅå vilka underbara muggar! synd jag önskat alla julklappar tänkte jag :) men precis sådan varm choklad drack vi igår, fast inte i lika fina muggar, utan marshmallows och polkagris, men ändå så himelens gott. underbara bilder, fina du, så länge sen jag kikade in. mycket dessa senaste månader och nu blev jag sjuk. ligger under filtar o skriver, men det är lie mysigt det med (ler)

    mycket God Jul till dig och de dina..Lycke

  2. Lovisa skriver:

    Vilken fin blogg! Hit kommer jag snart igen :) god fortsättning

Kommentera

