Frukost på norska

1När jag ska lägga mig så tycker jag om att läsa kokböcker och när jag tittar i dem så tittar jag mest på bilderna. Alla böcker med stora och vackra bilder får gärna komma hem till mig. Jag har ju visat er boken Frokost innan när jag var hemma hos Emma och denna julen fick jag turen att få boken av henne! Hon såg nog hur mycket jag tyckte om den.
4Att allt står på norska gör ju ingenting, för man förstår ju rätt mycket ändå. Mer än vad man tror. Och sedan är det ju ändå de fina bilderna jag vill titta på.
6Eplemos med kanel.
7Frokost är helt proppfull med inspiration och helt nya recept som fruktbrödskaka och fruktbröds-biscotti!
9De finaste scones är gjorda på havregryn.
10Detta receptet har jag velat testa hur länge som helst. Helt utan mjöl.
14Men bäst av allt är den varma chokladen som är gjord av chokladkaka med 70% kakao och vanilj. Smask!
Det här inlägget postades i Böcker och tidningar, Frukost. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Frukost på norska

  1. Cissi Par skriver:

    Nämen åh.. den boken skulle jag också vilja ha! ;)

  2. Havresconesen verkar ju urgoda.

  3. Vicky skriver:

    gud så fint. frukostbilder är ju kanske det bästa.

  4. Åh, den boken ska jag genast beställa! Äntligen en till bok med fina bilder och goda frukostar!
    Måste bara få fråga, var kommer påslakanet/tyget/överkastet boken ligger på ifrån? Letat efter ett sådant ganska länge nu, men hittar inget. IKEA har ett liknande, men det här är mer perfekt!

Kommentera

