Maj till augusti

Maj.
Nu kommer fortsättningen på summeringen av år 2012. Vi började månaden maj med att åka till Paris, min favoritstad alla gånger! Jag och min pojkvän var där under några dagar för att dricka champagne under träd när det regnade, titta in i varje vintagebutik som vi hittade, köpa macarons på Ladurée, gå på loppis i Clignancourt och gå på fest hos min vän Zarah. När jag kom hem så bakade jag och mamma marängtårta med rabarber från trädgården och gottade oss. Jag gillar maj, för att det är fint väder och man vet att man har hela sommaren framför sig. Maj är och var bra på alla sätt och vis.
Juni.
Med juni kommer midsommar och då firade vi med våra fina vänner i Bergkvara. Denna månaden började jag känna att jag ville testa något nytt. Pröva mina vingar och söka ett helt nytt jobb. Jag jobbade då som projektledare men ville hellre jobba med design så därför sökte jag ett nytt jobb. Jag gick på anställningsintervju, dagen innan midsommar. Visade upp min portfolio och hoppades på en ny karriär som Art Director. En vecka efter intervjun var jag på utomhusteater i Krusentiernska. Helt plötsligt ringde det i min telefon och jag fick ringa tillbaka under pausen. Det visade sig att jag hade fått jobbet! Blev så glad att efter teatern hade slutat så gick vi raka vägen till Söderport för att fira med ett glas vin!
Juli.
Nu började äntligen min semester och det var fullt upp varje dag! Vi åkte till Polen för att hälsa på min släkt, som jag hade saknat så otroligt mycket. Vi åkte på spa men det regnade mest hela tiden. Tror faktiskt att det regnade varenda dag under min semester. Typiskt. Men vad gör väl det när man kan äta italiensk snurrglass, styla saftkalas med syltburkar och fynda hattaskar på sommarloppisar! Det blir inte roligare än vad man gör det.
Augusti.
Åh, augusti! Månaden då vår dotter fyllde år och vi hade två barnkalas på raken. Vi bakade tårtor, hade fiskdamm, bjöd på smörgåstårta och firade lilla två-åringen med bravur! Jag åkte även upp till Stockholm under en helg för att anordna en möhippa för min fantastiska vän Fiona som skulle gifta sig. Vi fick massage och ansiktsbehandling, hade picknick, gick till Berns asisatiska och åt sjukt god mat för att sedan avrunda på Debasers uteservering. När jag ändå var i Stockholm så hann jag även med att bli fotograferad för boken Vintageparty med flickorna Emma, Linda och Lollo i spetsen. I mars får ni se resultatet! Jag gick på Emmabodafestivalen och titta på bra band och hängde med Lilla Lovis i Kojan. Det var även nu som jag skulle börja på det nya jobbet! Lite pirrigt, men det kändes ändå så himla, himla bra och att jag hade gjort rätt val.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Maj till augusti

  1. Lisa skriver:

    Så fint! Älskar balkongbilden, kan liksom känna lukten av Paris..

  2. felicia skriver:

    Åh vad du sprider ljus här i januarimörkret! Nu närmar det sig verkligen boksläpp. Har du fått dig en tjuvkik?

  3. Vicky skriver:

    har du släkt i polen?!? det hade jag ingen aning om. jag själv är halvpolsk!

  4. anna skriver:

    dom där glassarna alltså! och tårtan, så fina.

Kommentera

