Svanar, klappar och ett fint hem

   Idag ska ni få se hur mitt liv har sett ut den senaste tiden genom min Iphone! Fler bilder finns på Instagram.
I början av december åkte jag upp till Stockholm för att hälsa på finaste Emma Sundh. Vi skulle ha ett möte med Jessica, Linda och Lollo för att hitta på roliga och fantastiska saker. Man kan säga att 2013 är året då allting händer. Jag passade såklart på att fota Emmas och hennes mans fantastiska lägenhet i Midsommarkransen. Det var en drömlägenhet med pastellkök, emmafåtöljer och sminkbord med pompoms.
När jag ändå var i Stockholm så köpte jag ett gäng med clementiner på Urban Deli. Clementiner med blad är lite godare än utan blad säger min estetiska hjärna.
         I mitten av december fyllde jag  27 år! Jag gjorde mig fin i håret, tog på mig mitt rödaste läppstift och smuttade på champagne mest hela dagen.
     Jag går långa promenader så fort jag har tid och Kalmar är verkligen en fin stad, även på vintern! Båtar längs kajen och svanar överallt. Försöker hinna att mata de stackars svanarna och änderna så ofta jag kan. Gör ni det också! Själen mår lite bättre efter att man har gjort det.
Sedan kom ju julen! Vi pyntade största julgranen någonsin och tog in julblommor som hyacinter och pinnar med bär på.
         I julklapp fick vår dotter en djurfamilj och jag fick en rullvagn! Grymt sa grisen.
     En och annan varm choklad med grädde och marshmallows har ju fått slinka ner. Och med en polkagris-käpp blir det nästan ännu godare!
       Vi har även hunnit med att sova och köpa tulpaner under julledigheten.
     På nyårsafton gjorde jag en glassbomb deluxe till efterrätt! Med hemmagjord hallonglass och vaniljglass. Till det serverade jag en ljuvligt god chokladfondant som bara rann i mitten. Det satt som en smäck kan jag berätta för er!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött, Fina saker. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Svanar, klappar och ett fint hem

  1. Allting där ser så gott ut! Och nu har jag planerat in att mata änderna i ån vi har här, redan på måndag!

  2. Bra sammanfattat där! :)

  3. polaroidized skriver:

    Härliga julklappar! Skulle vi också vilja ha :)

  4. Så härliga bilder! Jag blir glad!!

  5. Cissi M skriver:

    Så fint! Du ser ut att ha haft det riktigt bra. Kram!

  6. Vicky skriver:

    så himla mycket pastelligt och fint.

  7. kajsa skriver:

    alltså. rullvagnen. jag räknade stenhårt med att jag skulle få den i julklapp och så fick jag den inte! fick förvisso fantastiska grejer i övigt men gud vad jag vill ha vagnen. har varit slut v a r e n d a gång hittills på ikea. Hmpf. den ska bli min. den bara ska det!

Kommentera

