September till december

September.
Här kommer sista delen av min 2012-summering. Det blev september och äntligen skulle Fiona gifta sig med sin Gino! De hade hyrt den finaste lilla båten, familjen hade anlänt från Frankrike, Italien och Småland och stämningen var på topp. Allt var så otroligt fint! En annan rolig grej som hände under september var att jag blev inspirationsredaktör på Family Living.se. Pepp!
Oktober.
Oktober kan sammanfattas såhär: Halloween-pyssel, ett nytt nummer av Lula, karusell och marknadsgodis, den perfekta pärlkragen och fika! Det räcker så.
November.
Sedan kom november med stora steg. Jag tog första bästa tåget till Göteborg för en mini-weekend hos mina fina vänner Louise och Emma. Vi prövade tjusiga klänningar, åt mätkigt stora kanelbullar och drack rödtjut och pratade om livet! Jag tipsade om Pärlans konfektyrs bok Kolor, jazz och bakverk. Annars kändes det som att november gick så snabbt och att jag inte hann med. Svisch sa det och november tog slut!
December.
Sedan kom december till slut, årets mysigaste månad! Och jag pysslade så sjukt mycket. Jag styrde upp en adventsljusstake med rosa och gula ljus, gjorde glittriga djur och mini-vimplar till cupcakes. Jag åkte till Stockholm för ett spännande möte och det är även under denna månaden som jag fyllde år, som ni kanske redan vet eftersom det inte var så himla längesen. Vi firade julen i Emmaboda och nyårsafton fick bli en mys-afton med trerätters.
Summan av kardemumman är att det har varit ett fartfyllt år, fyllt med resor och nya möten. Om man jämför detta detta året med 2011 (som var ett lugnt år eftersom jag var mammaledig) så har det varit en väldigt stor kontrast. Har en känsla av att 2013 kommer bli ett mycket bra år och lika fartfyllt, om inte mer!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till September till december

  1. Vicky skriver:

    åå bröllopet så fint! och det är min mamma som är polsk, från warszawa kommer hon, så där har jag hängt en del i mina dagar. så kul att du också har rötter därifrån!

  2. Vilka härliga bilder! Massa glädje! Bröllopet i vintage-stil såg ju helt underbart ut! :)

Kommentera

