Fyndlördag

8Det är fint som snus att bo i Småland för här finns hur många billiga loppisar som helst! Idag var jag minsann ute på en lördagsrunda och då fyndade jag några pinaler.
2322
Jag hittade dansk keramik och i dessa tänker jag odla kryddor när våren kommer.
1921Jag är svag för tallrikar som ingen annan vill ha. Sånna tallrikar som har hängt på väggen i någon gammal dams finrum. Men jag tänker fika på dessa. Vad sägs om en bit tårta på Stockholms slott från 1952?
30Jag hittade även två rådjur till min rådjurssamling! Börjar bli en samling på riktigt nu.
2En pengapostkasse, där man inte får lägga falska mynt, låter som en himla smart grej!
31Till slut hittade jag en fin vas i färgat vitt glas till alla småblommorna och en liten vit kaffekanna som jag ska tänkte något roligt med. Perfekta bra att ha-grejer!
Det här inlägget postades i Loppis. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Fyndlördag

  1. Mikaela skriver:

    vart brukar du fynda? jag bor i nybro, och fler loppistips är ju alltid välkommna!

  2. Så fint! Har övervägt att flytta till typ Kalmar när jag pluggat klart (om sådär 7 år, men ändå). Hoppas så att allt sånt här fint går att fynda då också!

  3. Linnéa skriver:

    vad fin den vita vasen är! ser ju ut som en glass-strut!

  4. Johanna skriver:

    Jätte sött rådjur! Jag hittade ett rådjur med tomteluva (http://joherman.blogg.se/2012/december/juliga-loppisfynd.html) på en loppis strax innan jul^^

  5. Åh, i Göteborg är det svårt att fynda billigt numer

  6. Nina skriver:

    Skulle du inte kunna tipsa om dina favorit-loppisar? -Kalmarbo med dålig koll på läget..

  7. A Åh! skriver:

    Jag är så glad att jag hittat till din blogg, jag har letat runt efter en om inredning som kan bli min nya favorit, hittad!!
    I februari tänkte jag bjuda min sambo på en tur till Kalmar. Vi stannar nog till på Felix i Emmaboda men sen vet jag inte så mycket mer. Vad finns det för extra fint att göra i Kalmar? Har du några tips på hotell/vandrarhem, fik, utestänger, affärer, museum mm? Vi stannar troligtvis fre-sön :)
    Kram finaste Bonjour Vintage-Madelene!

    • Madeleine skriver:

      åh vad glad jag blir att du säger så! tack! :)

      caféet heter fenix och är mitt favoritcafé! jag älskar det stället!

      jag brukar faktiskt vara i emmaboda rätt ofta eftersom min kille kommer därifrån och snart tänkte jag komma med ett inlägg med loppistips och då kan jag ge dig emmaboda samt kalmar-loppistips plus café-tips här i trakterna. håll utkik!

  8. Finfina fynd minsann!

  9. maria skriver:

    Jättefin kanna! Finns det något märke på den eller är det okänt ursprung? :)

Kommentera

