Mellis i en glasburk

5Nu ska jag visa er något gott!
1Min frukost och mellis består av nyttigheter numera.
14Kan ni tänka er att vispad grädde, keso och hallon kan vara så himla gott?
12Man blandar 1 dl grädde med 1 dl keso och mosar ihop det med antingen frysta eller tinade hallon.
13Sedan lägger man hela hallon i botten, lägger moset över, för att sedan toppa hallon igen och en liten klick keso. Lägger man allt i en glasburk så ser det nästan ut som ett konstverk.
30Och färdig att ta med!
Det här inlägget postades i Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Mellis i en glasburk

  1. Vicky skriver:

    herregud så gott. och fint!

  2. Jag kan verkligen tänka mig att det smakar fantastiskt! Allt med vispgrädde är ju gott ju :)

  3. frida skriver:

    åh va tjusigt. måste provas!

  4. Fredrika skriver:

    Mmm jisses vad gott det såg ut!!!

  5. Emmy skriver:

    Det låter ju himla gott det där. Jag tänker typ ris à la malta. Ska absolut testas!

  6. Det såg gott ut OCH nyttigt! :D

  7. Emelie skriver:

    Men gud så gott det såg ut! Jag som inte är så förtjust i keso. Men detta kanske funkar?! Passar ju perfekt att ta med till jobbet då det är svårt att komma på bra mat att ta med i frysväskan. Och som ska vara nyttig. Detta får jag allt tesa! Kram från blekinge :-)

  8. Cissi Par skriver:

    Nämen gu va gott det låter!! =)

  9. Lindslay skriver:

    Åh, det där är ju så himla gott! Fy, vad länge sen jag åt det. Tack för påminnelsen :)

  10. Isabella skriver:

    Ser jättegott ut!!:) Ska grädden vara ovispad?

Kommentera

