DIY: Rosdiadem

21Jag har gjort ett rosdiadem! Jag såg att Wilderness hade gjort ett rosdiadem med plastrosor. Så då bestämde jag att jag också skulle göra ett, fast denna gången med konserverade rosor.
10Konserverade rosor finns oftast i välsorterade blomsteraffärer. Det som är så bra med dessa rosor är att de kan hålla upp till tre år! Perfekt om man ska göra ett diadem tänkte jag.
7För att göra ett blomsterdiadem behöver du blommor, plast eller äkta, en limpistol och ett diadem. Limpistoler finns att köpa nästan överallt nuförtiden.
13Först måste du klippa av skaftet så att det blir en plan yta under rosen. Då blir det lättare för limmet att fästa. Klipp så långt ner som du bara kan utan att bladen ramlar av.
14Sedan limmar du en rejäl klick lim med limpistolen.
15Typ så.102Sedan börjar du sätta dit rosorna på diademet. Håll fast en stund tills limmet har svalnat och stelnat lite.
18Det som är så bra med limpistoler är att allt man limmar sitter som berget! Ingen chans att dessa rosor kommer att ramla av.
101När det har torkat i cirka 15 minuter så är det färdigt. Dags att använda ditt tjusiga diadem som kommer att göra succé på vilken fest som helst! Flott som bara den.
Det här inlägget postades i Pyssel och dekorationer. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till DIY: Rosdiadem

  1. Lisa skriver:

    Åh såg också diademet på Wilderness och ba ”ååh vad fint”. Vill se ditt på, kan tänka mig att du är typ sötare än socker. Puss!

  2. rebecca skriver:

    så underbart. älskar blomdiadem.

  3. Emelie skriver:

    Vad fint! Du är så påhittig!

  4. Nina skriver:

    OMG så sött! Jag vill också se hur det ser ut på!!!

  5. Ping: Blommor som aldrig vissnar |

  6. Vicky skriver:

    verkligen så himla fint!

  7. frokenkempe skriver:

    Älskar din DIY guider! Så fina! Heja dig!

  8. Caroline skriver:

    Jättefint! Vad har du för lim till din limpistol? Jag märkte att det jag har är väldigt dåligt så tyvärr har inte min pistol kommit till användning så mycket som jag hoppats

  9. Ping: Blomsterkrans i mars | karinskuriosa

Kommentera

