Birthday girl

1 2 3

Hurra hurra! Min mamma fyllde 60 år i helgen! Jag tycker att det är så himla svårt att hitta bra födelsedagspresenter, speciellt till mina nära och kära som fyller jämnt. Då ska det ju vara något riktigt bra, personligt och speciellt. Så till slut bestämde jag mig för att köpa ett svartvit kort med en flicka som blåser ut ljus på en tårta (nepp, det är inte jag eller min mamma!), la det i en fin låda med silkespapper och på kortet skrev jag att jag kommer bjuda min mamma på en weekend-resa!
Upplevelser måste ju ändå vara den bästa presenten. Så nu funderar vi på vart vi ska åka. Vi har pratat om Gdansk, men ni får gärna komma med tips på trevliga ställen som inte ligger för långt bort men ändå är fina som snus. Just shoot!
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Birthday girl

  1. Kajsa skriver:

    Det var verkligen en jättebra present! Upplevelser är roliga att både ge och få.

  2. Så underbart! Testa Prag! Vacker natur mitt i staden, billigt och god mat om man inte hänger i centralaste delarna utan mer i utkanterna av centrum. Vackra parker, ett litet mini-eiffeltorn och den gigantiska katedralen! John Lennon-väggen finns där också, och enorma pizzor med dricka för en femtiolapp. Skulle säga att Prag är väl värt pengarna!

  3. Emma skriver:

    Edinburgh är två timmar bort med flyg från Köpenhamn, men vill man ha något lite närmre så kanske Amsterdam?

  4. Nina skriver:

    Jag och min bästis var på weekend i Amsterdam i november i fjol. Jag blev så kär i staden! Vackra hus, vackra museer, härlig vintageshopping, god mat, lyxiga kaféer, gångavstånd till allt och så vidare. Och inte så fasligt dyrt med resa och boende… Jag längtar dit igen!

  5. amanda skriver:

    Vilken trevlig present! München tyckte jag var en trevlig stad, då kan man åka tåg och se på slottet neuswanstein, det som var inspiration till törnrosa-slottet! Fint!

  6. Iwona skriver:

    Very interesting blog!!! Cool photos:) I greet and I invite you to my blog;)

  7. amanda skriver:

    edinburgh! eller krakow, warszawa, venedig, berlin, wien.. :) finns så många fina städer i europa!

  8. mia skriver:

    Tallin är väldigt fint! Och ganska billigt :)

  9. Fröken H skriver:

    Vilken härlig födelsedagspresent! Jag älskar att besöka Helsingfors, det är en så fruktansvärt mysig stad med massor av roliga saker att göra och bra vintage utbud :)

Kommentera

