Med blommor och med blad

82 83

Jag måste bara visa er blombuketten som min mamma fick av oss! Den var så himla fin. Pastellrosa och persikofärgade rosor fick samsas med vita ranunkler och gröna blad så den såg lite vildvuxen ut. Nästan som en brudbukett. Jag är så svag för ranunkels och tycker att de passar toppen tillsammans med rosor, de har liksom samma utformning och blir fantastiska kompisar på det sättet. Jag lever ut min barndomsdröm nu, jag ville nämligen bli florist när jag var liten. Sedan ville jag bli detektiv och konstnär också, men det är en helt annan historia!
Det här inlägget postades i Pyssel och dekorationer. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Med blommor och med blad

  1. Mikaela skriver:

    Oj, det var verkligen en ljuvlig bukett! Färgerna gjorde sig fina ihop. Jag ska komma ihåg mixen ranunkel och ros nästa gång jag är på blomsterbutiken!

  2. Åh den är underbar! Vad glad hon måste blivit!

  3. Fantastiskt! Så vårig. Och jag ville också bli florist när jag var liten, blir helt till mig fortfarande när jag får pilla med blommor och buketter.

  4. Vicky skriver:

    wow! ja, onekligen en floristgen där någonstans. <3

Kommentera

