Kafferepet

234620 11 8

Vi har köpt ett gäng virkade bakverk till vårt lilla kafferep som vi bruka ha i miniköket.
Min svärmor har nämligen en kollega på sitt jobb som är fantastiskt duktig på att virka så då fick hon en beställning på tio olika söta saker. Det blev cupcakes, macarons, dammsugare, kanelbullar, ballerinakex, prinsesstårta, morotskaka och annat gott. Jag har själv försökt lära mig att virka men slutresultatet gick inte ens att jämföra med dessa sötnosar. Önskar att jag hade tålamodet men jag tänker att det är bättre att överlåta virkandet till de som är bäst på det. Och så lägger jag tid på det jag är bra på, till exempel som att fika!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kafferepet

  1. Frida skriver:

    Kan vara det finaste jag sett på länge!

  2. Supersöta! Och nyttiga :)

  3. Emy skriver:

    Vilka fina! Vet du om man kan köpa dem någonstans?

  4. Anna skriver:

    Sagolikt söta!:)

  5. Fröken H skriver:

    Så härliga! Din svärmors kollega är helt fantastisk :)

  6. frokenkempe skriver:

    Åh, tack för inspirationen. Tror bestämt jag ska knåpa ihop sånna jag med. Superfina!

Kommentera

