Instagram: Januari

             Nu är det dags att få se hur januari såg ut genom min mobil. Jag lägger upp bilderna på Instagram och om ni vill följa mig där så heter jag bonjourmadeleine.
            Jag försöker att gå små promenader under lunchen. Bara så att jag kan få ljus på mig iallafall en gång om dagen. Det är ju mörkt när jag kommer till jobbet och samma sak när jag åker därifrån men nu känns det som att det sakta håller på att vända. Ibland händer det att jag tar med mig kontorshunden Boris och han underhåller mig på allra bästa möjliga sätt. Han brukar nämligen kissa och samtidigt stå på sina framtassar. Fantastiska hund. Till höger kan ni se en bra bok av ScandinaviaForm om just gröt. Här fick ni ett recept på klappgröt. Rosa gröt liksom, mums.
            Det var en liten period som det kändes som att jag hade fyllt år igen. Lägenheten var nämligen fylld med blommor. Tulpantider kallas det. Och apropå blommor. Jag gjorde ju även ett rosdiadem bara för att pigga upp januari. Alla behöver ett rosdiadem! Det gör succé när man har en dålig hårdag. Jag lovar.
       Sedan visade jag upp fina pinaler som vi har hemma. Som min syltburk från Röstrand och min bästa sax, som självklart är en Muminsax. Vad annars liksom!
              Ni fick även se glimtar av vårt hem som till exempel min dotters rum. Hennes rum kommer förresten att synas på andra ställen snart, jag kan berätta att det har något med Frankrike att göra. Håll utkik på bloggen!
             En fredagskväll drack jag kaffedrinkar med mamma och efter det gick vi till Kalmar teater. Himla fint ställe det där. Sedan visade jag er världens bästa fik: Fenix som ligger i Emmaboda. Hej 50-tal och TV-tårta!
            Jag hittade världens finaste rostyg! Kommer göra något väldigt flott med tyget, japp jag har redan en plan. En söndag var jag med i en fotokurs som fantastiskt begåvade Jessica Silversaga höll i. Eftersom workshopen var i Stockholm så fick jag följa med på Skype istället. Gick finfint och självklart satt jag på min loppisfyndade skolbänk samtidigt för den rätta känslan. Och gudars, vad jag lärde mig mycket.
           Min nya favoritmellis har blivit keso+grädde+hallon. Så gött och enkelt det är. Och nu har jag börjat få en ganska bra samling med rådjur. Här ser ni de två senaste fynden.
                 Jag beställde även ett gäng med virkade sötsaker. Det blev allt från dammsugare till prinsesstårta till ballerinakex till bullar. Bra att ha när man låtsas-fikar. Januarimånaden avslutades med firande av min mamma som fyllde 60 år! Hurra hurra!
Det här inlägget postades i Instagram. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Instagram: Januari

  1. Kajsa skriver:

    Kontorshunden verkar vara en himla härlig hund!

  2. Jag är verkligen lite småkär i din stil som är ganska lik min, men ändå olik. Superkul att hitta hit!

  3. Ååh, klappgröt brukade min älskade mommo göra!

Kommentera

