Semlans dag

41 2936 5032 26 1933 23

 Idag är det ju semlans dag, eller fettisdagen som det står i almanackan. Likt Ture Sventon så tycker jag att temlor är det godaste som finns. På bilderna ser ni bullar som min pappa, bagarmästarn själv, har bakat. Mammas hemmagjorda mandelmassa är gjord på mandlar med skal, därav den mörka färgen. Och om ni inte gillar mandelmassa så kan jag rekommendera att ha mosad banan i eller nutella. Ni kommer inte vilja äta något annat för resten av era liv. Typ. Här får ni här ett recept på fantastiskt goda semlor med hemmagjord mandelmassa från boken Vintermat av Sanna Töringe. Glad semmeldag!
 
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Semlans dag

  1. Lycke skriver:

    glad semmeldag tillbaka till dig * vad bra du påminde mig med dina underbara bilder..

    kramar Lycke

  2. Polkadotdays skriver:

    Nam! De så gode ut!

  3. Sahra skriver:

    Fick precis ett mail från designonline och där var med bilder från stringhyllorna i din dotters rum.Så fiiint! Glad semmeldag, eller vad man säger.

  4. Kajsa skriver:

    Glad semmeldag! Själv åt jag precis en :)

  5. Cissi Par skriver:

    Åh, gu så goda de ser ut att vara! =)

  6. Mikaela skriver:

    Åh, fybubblan va duktig du är på att fotografera! Jag tycker att det var fint (…och kanske godare också) med skalet kvar i mandelmassan eftersom det ger lite kontrast. Semlor är ju goda och söta, men lite färglösa. Gillar din träskärbräda!

  7. Jag såg att du gav Emmas vintage en Superliving-skål. Jag lottar just nu ut två lattekoppar i samma serie på min blogg. Ett litet tips en vanlig onsdag! :)

  8. Sarah skriver:

    Dina semelbilder är ju helt fantastiska! Jag lånade en och skrev en liten text om semlor och om din blogg, om det är ok…? Såklart skrev jag att det var du som fotat också.

Kommentera

