Om fina kompisar

47 46
När vi flyttade från Stockholm så flyttade vi även från många fina vänner. Vänner som man alltid kunde ta en öl med på någon pub om man inte hade något annat för sig, som man kunde ringa mitt i natten och fråga om de ville gå ut och dansa eller bara ses en helt vanlig söndag för att baka och titta på film. Jag saknar dem så otroligt mycket även om vi försöker ses så ofta vi kan.
Helenius är en sådan kompis, eller hon heter egentligen Hélene, men jag har alltid något smeknamn för henne. En dalajänta som har samma musik och klädsmak som jag och som jag tycker så väldigt mycket om. Därför skickade jag en present till Helenius, en muminbricka tillsammans med ett vykort som jag köpte när vi var i Paris sist! Jag ville att hon skulle veta att hon är saknad och att jag tänker ofta på våra fantastiska stunder vi hade ihop när vi bodde i samma stad.
Att få små presenter i brevlådan när man minst anar det kan kanske vara det roligaste som finns. Finpost bland tråkposten liksom, lyser upp vilken dag som helst! Det är viktigt att visa uppskattning till sina vänner, de kommer alltid att vara där i vått och torrt. Så glöm inte bort de som betyder så mycket och skicka en fin hälsning du också! Jag lovar att någon kommer att bli väldigt glad.
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om fina kompisar

  1. frokenkempe skriver:

    Men fina du! Nu måste jag också skicka finpost!

  2. fridasofias skriver:

    Jag älskar post och speciellt finpost, som man inte visste att man skulle få!

  3. Lisa skriver:

    Vad fint Pulpan! Både inlägget och brickan. Puss!

  4. Fridah skriver:

    Åh, sicken fin bricka. Och Heléne är också väldigt fin. (Här utgår jag helt enkelt från att vi pratar om samma person.)

Kommentera

