Favoritfiket Fenix

12Igår åkte jag, min pojkvän Jonas och vår dotter iväg på ett lördagsäventyr. Vi styrde kosan mot Emmaboda och hade bokat in flera loppis-stopp längs vägen för att avrunda med middag hos Jonas släkt. Vi hann även med att besöka Fenix som är mitt absolut favoritfik som väcker alla nostalgiska känslor i kroppen. Jag hade till och med fått ett presentkort på Fenix när jag fyllde år. Bakverken är så underbart goda och jag bara älskar inredningen!
29När man går in på Fenix så känns det som att man kliver rakt in i 50-talet när det var som bäst.
1På hyllorna står det hur många kakburkar som helst!
2
21Och jag älskar paraplystället som är format som ett paraply, jag önskar verkligen att jag ägde ett likadant.
3 46I lekhörnan finns gamla gunghästar och annat fint.
9Man sover gott i ett svalt och väl utvädrat rum. Saker man får lära sig när man häller upp sitt kaffe!
10 15 17Shackrutiga golv matchar snyggt med de vinröda sofforna och snygga lampor.
19I mitten står en jukebox där alla  får välja gamla låtar helt gratis som man kan spontandansa till!
20Reklamaffischer för Pommac samsas med stringhyllor.
27 En dammsugare, en jordnötskaka, en semla, en saft och två kaffe senare så kunde jag konstatera att Fenix fortfarande är etta på listan!
Det här inlägget postades i Bakverk och sött, Husmor ger tips, Inspiration. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Favoritfiket Fenix

  1. Åh så tjusigt! Vart ligger det här fina fiket?

  2. Pyrola skriver:

    ÅH ett sånt underbart ställe!

  3. Vicky skriver:

    GUDARS så fint. vill dit NU.

  4. Vilket ställe. Hur coolt som helst :)

  5. Mikaela skriver:

    där är så fint! jag och en kompis hann nog lyssna igenom alla låtar med beach boys senast vi var där.

  6. Sarah skriver:

    Det ser så himla fint ut! Synd att man inte har vägarna förbi Emmaboda oftare…

  7. fridasofias skriver:

    Jag har sett bilder från cafeet tidigare och nu bara måste det bli ett besök! Kanske till sommaren!

  8. A Åh! skriver:

    Åh-åh! Jag var också där, samma dag som dig. Sedan åkte vi vidare till Kalmar och jag spanade och spanade för jag hoppades på att vi skulle springa på varann! :) En annan gång kanske!

  9. Ina den Fina skriver:

    Nämen så tjusigt! Hoppas att jag själv har vägarna förbi en vacker dag, det verkar ju vara värt ett besök :) Kram från Ystad

Kommentera

