Våren, du kan komma nu

7 25 10Rosklänning och väska från Asos. Hårspänne från American Apparel.
Om en timme är det 1 mars. Jag brukar säga att det blir officiellt vår då. Då brukar folk inte vilja hålla med och säger belåtet att ”Nä det är inte alls vår nu, man måste vänta snällt till vårdagjämningen. Sen är det vår”. Då tänker jag: Nä fy bubblan, jag tänker inte vänta en enda dag till. Det är vår, nu!
Barnen på förskolan hade hittat snödroppar. Det tycker jag var fint. Det måste ju bara vara ett vårtecken. Eller som att solen kom fram idag och lyste på mitt bleka ansikte, bara för några timmar. Just därför tar jag på mig min vårigaste klänning med rosor och blad på, dagen till ära. Det är till och med rosknappar på den! Bara en sån sak. Nu är det vår, med eller utan vårdagjämning.
Translation: Spring, you can come now.
Det här inlägget postades i Klänningar. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Våren, du kan komma nu

  1. Vicky skriver:

    jag tycker också att 1 mars = vår! och så fint du läppstiftsmatchat med klänningen! puss.

  2. Sahra skriver:

    Håller med. Man kan definitivt ana lite vår i luften.

  3. Nina skriver:

    Åh, älskar klänningen! En riktig glad-sak!

  4. Nikki skriver:

    I agree as well! The days are getting longer and lighter, and March means spring. Time to get all the floral dresses out :).

  5. fridasofias skriver:

    Åh, här har vi verkligen inte vår än! Men det närmar sig här också! Förresten är du riktigt fin i din våriga klänning! Måste kolla in Asos!

  6. Ina den Fina skriver:

    Jag håller med, idag lägger jag undan vinterjackan och drar på mig något tunnare jackor (med en väl vald fleece under). Solen lyser dessutom här i Ystad idag, så det måste vara vår idag! Kram

  7. Åh, blommiga klänningar! Snart, snart, snart ska de på igen!

  8. eastdecor skriver:

    Jag håller med dig!Välkommen härliga vår!

  9. Emma skriver:

    Du ser så himla vårfin ut! Och jag håller med. 1 mars är det vår oavsett hur kallt det är. För det värsta är över och nu finns bara de fina månaderna på året kvar. Tänk det liksom; ALLT det fina ligger framför en.

  10. Kajsa skriver:

    Ja, nu är det vår. Helt klart. Jag orkar inte vänta längre.

  11. whitemaskgirl skriver:

    Haha, ja 1 mars brukar vara vår också för mig, men jag brukar säga att 8 mars är den första vårdagen, för då fyller jag år och att fylla år på vårens första dag är det allra bästa. :)

  12. Lotta skriver:

    Jag har legat lite efter i bloggläsning så jag läste detta först nu. Men jag håller helt med dig! Jag fyller år första mars och hävdar alltid bestämt att jag fyller år på våren. Och då måste det ju vara vår första mars! Sen ibland så är det snö och minusgrader på våren, det händer. Men å andra sidan är det ganska ofta plusgrader och barmark på vintern. Och då är det ju ingen som hävdaar att det inte är vinter. (och till tjejen här ovanför som säger att hon fyller år på vårens första dag, tyvärr är det den första mars haha :) det är ju jag som fyller år på vårens första dag:)

Kommentera

