Tuvas rum i Frankrike

Jag har tidigare hintat om att Tuvas rum kommer att dyka upp i Frankrike snart. Och idag är dagen! Tidningen Lait Fraise Mag visar upp några bilder på Tuvas rum och har ställt lite frågor om hur vi tänkte när vi inredde rummet. Artikeln hittar du här! De hade hittat mig på Instagram där jag la upp en bild på barnrummet och frågade om vi kunde tänka oss att visa upp det i deras tidning! Det är klart att vi vill det, tänkte jag, och fotade minst hundra högupplösta foton på barnkammaren.
Texten i artikeln är ju på franska men jag har försökt att översätta så gott jag kan.
Namn: Tuva
Ålder: 2 och ett halvt år
Plats: Kalmar (Sverige)
Madeleine, mamma till lilla Tuva, har en stark passion för design och vintage särskilt från 50-talet i skandinavisk stil. Vi bad Madeleine berätta vart hon har hittat sin inspiration till dotterns rum.
”Att dekorera barnrum är det bästa som finns! Du kan göra vad du vill, hitta på konstiga saker utan att det blir fel!
Jag har inrett Tuvas rum med äldre möbler, som vi antingen ärvt eller köpt på loppis. Det finns även prylar som vi köpt i vanliga butiker och designaffärer.
Vi älskar färg! Så jag bestämde jag mig för att ha många färger i rummet med en vit bas på väggarna. Det är viktigt att barnet älskar sitt rum och att det finns plats för att leka.
I stället för att hänga upp en mobil över sängen, så köpte vi flera pom poms i olika storlekar och i färger och satte upp i taket. Så när Tuva inte kan sova har hon alltid något att titta på.
Jag tycker att det är svårt att hitta fina mattor, särskilt för barn. Till slut köpte vi en ”vuxenmatta” med grafiskt mönster från Urban Outfitters för att bryta av med alla färger. Detta rummet är verkligen mitt favoritrum i lägenheten.”
Translation: My daughter’s room is today in the French magazine Lait Fraise Mag!
Det här inlägget postades i Barnrum. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Tuvas rum i Frankrike

  1. fridasofias skriver:

    Rummet är jättefint och värt sin plats i det franska magasinet! Det kommer bli en inspirationskälla för mig också när jag nu ska göra om barnens rum här hemma!

  2. amanda skriver:

    Åh så fint! det är ju ett riktigt fint rum, så det är klart att det skulle vara med! :)

  3. Vad roligt! Hennes rum är verkligen hur fint som helst. Hade tänkt fråga vart mattan var ifrån, men så såg jag att du skrivit det. Svinsnygg!

  4. Sarah skriver:

    Alltså kattlampan – dör sötdöden! Var kommer den ifrån?

    /Sarah

  5. donnasandra skriver:

    Vad roligt och rummet är så underbart fint

Kommentera

