Instagram: Februari

Februari gick rekordsnabbt och jag har knappt hunnit förstå att det är mars än. Dags att gå tillbaka och se hur februari såg ut genom Instagram. Om ni vill följa mig så klickar ni här.

Jag hittade sjukt fina hjärtskor från Swedish Hasbeens. Blev kär på direkten när jag såg dessa fina skapelser. Det märks att vi längtar till sommaren för vi har redan bokat ett torp som vi ska hyra på Öland. Längtar!
En dag klippte jag ut lite klippdockskläder från Jumperfabriken. Bara för att de var så fina. Och en annan dag fick jag akut längtan efter Paris. Det har jag egentligen hela tiden.

Den efterlängtade fettisdagen kom till slut. Jag åt semlor hemma och pappa bidrog med bullarna och mamma hade gjort mandelmassan. Mums!

Jag passade på att beställa Instagram-bilder genom Fuji. De blev faktiskt riktigt fina! Ett stycke leksakssymaskin införskaffades också på stans loppis.

Det perfekta frukostägget och morgonljuset på en lördag.

En söndag hade vår dotter namnsdag och det firade vi med pannkakor och knattebio då vi såg fyra Alfons-filmer på raken. Det gillades av knattarna!

En dag bestämde vi oss för att åka en sväng till Emmaboda. Då blev det ett givet stopp på mitt favoritfik Fenix!
Möbler från 50-talet och schakrutigt golv och gott fika. Det kan ju inte bli bättre.
Och självfallet, Smålands finaste lampa.
En fin februarilördag var vi på dop i Slottskyrkan. Det var lilla Erik som skulle döpas och jag hade fått äran att vara fadder! Det var hur fint som helst och jag är så stolt! Jag hade på mig min finkappa och gröna Maria Westerlind-klänning.
Här ser ni barnkammaren och en liten blåbärsklänning som hänger framme bara för att den är så söt.
Under februari hann jag införskaffa mig en ny väska. Den är lite stel men om jag använder den tillräckligt mycket så tänker jag att den kanske ger med sig och blir mjukare med tiden.
När vi var på loppis så hittade jag en fin och väldigt gammal affisch med Örnkakao och chokladpudding på. Jag ville ha den så mycket men tyvärr var den alldeles för dyr. Får nöja mig med att titta på min månaffisch istället. Den gör mig alltid glad!
Tranlation: This is my Instagram pictures from february. My name is bonjourmadeleine if you want to follow me.
Det här inlägget postades i Instagram. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Instagram: Februari

  1. Sofi skriver:

    Väskan var verkligen superfin!! Var hittar man den tro..?

    Sofia

  2. Vilken härlig månad och vilka härliga bilder :) Började själv instagramma för två veckor sedan. Riktigt kul! Du hittar mig på tantemmas om du har lust att kika in.

  3. fridasofias skriver:

    Gillar dina bilder, trots att jag sett dem en gång via Instagram redan!

  4. Lisa skriver:

    Asså, affischen…

Kommentera

