Påskpysslet

7 8 9 2

Äntligen börjar påsken närma sig med stora steg! Påsken är min bästa högtid. Jag älskar färgerna, att det typ är vår, att man får äta det godaste godiset som marsipanbröd och chokladägg, att man äter god mat med sina finaste och träffar bästa kompisarna som kommer hem under helgen.
Pysslet är också en grej som jag gillar med påsken. Dags att använda fantasin och göra vad man vill med frukostäggen. Som till exempel att måla mustach, göra en liten partyhatt och fluga till dagens ägg. Ett franskt fest-ägg helt enkelt! Förgyller vilken påskfrukost som helst.
Translation: Things I love at Easter: eating good food with my family, meeting my friends, the candies and especially painting my breakfast eggs. Like my french egg with moustache, party hat and bow tie. Voilá!
Det här inlägget postades i Pyssel och dekorationer. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Påskpysslet

  1. Lisa skriver:

    Men asså åååååh vad fint! Duktiga du!

  2. Kajsa skriver:

    Jag vill att alla ägg ska ha mustach! Så himla fint.

  3. Ina den Fina skriver:

    Jag är precis tvärt om, för mig är påsken ingen speciell högtid och jag pyntar så gott som ingenting alls. Här nere på Österlen är det konstrundan och det är mer påsk för mig än fjädrar så att säga ;) Kram från Ystad

  4. Påsken är min favorit också. Mycket mer opretentiös och stressig än vad julen är. Och din lilla äggubbe, så himla gullig!

  5. Ja, mindre stressig skulle det ju vara… så går det när man inte dubbelkollar vad man skrivit.

  6. Anna María skriver:

    Fantastiskt fint ägg! Gör frukosten tusen gånger roligare.

Kommentera

