Torparblodet

Jag drömmer ju om ett torp. Ett ställe där vi kan återvända till. Där man spenderar sina helger och sommarmånader. Men om man inte har ett torp så får man helt enkelt hyra ett istället! Och det är precis det vi kommer att göra i sommar! Vi ska hyra ett sött och rött litet torp på Öland med snickarglädje och brygghus och allt. Med en mysig berså där vi ska ha saftkalas, en lummig trädgård med pioner där jag ska slappa i hängmattan och en rejäl punschveranda där vi ska äta sill-luncher och långfrukostar. Allt som jag begär av ett torp. Det är nära till vattnet och nära till våra vänner. Det kommer bli så perfekt! Nu väntar vi bara på att sommaren ska komma.
Det här inlägget postades i Fina saker, Inspiration. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Torparblodet

  1. gud, det låter helt fantastiskt ju! hur gick ni tillväga för att hitta torpet?

  2. Anna skriver:

    Låter så härligt! Långa, lata, lediga dagar… Längtar också! 😊

  3. LIVSGLITTER skriver:

    Oh så mysigt och vackert, precis hittat hit! Nu ska jag kika vidare, stor kram // L

  4. Alldeles fantastiskt!

  5. Emelie skriver:

    Åh! Då är vi två! Fast jag ska hyra utanför Uppsala! Fint.
    Kram

  6. Nina skriver:

    Åh, härligt! Jag har faktiskt turen att få ha ett alldeles eget litet rött torp i den Småländska skogen och blev genast sugen på att åka dit. Plocka smultron och kantareller, cykla till badsjön, grilla, elda och prata över levande ljus. Sommaren!

  7. Ina den Fina skriver:

    Jag hoppas verkligen att jag själv kan köpa mig ett torp om ett par år. Jag minns somrarna i familjens torp i Värmland med stor glädje och lycka, allt var perfekt; 5 minuter till värnen, hästar i en hage och skogen bakom husknuten….oooh vad jag längtar! Kram från Ystad

  8. Det här torpet är ju helt fantastiskt! Så himla charmigt och mysigt! Annars tänker jag mig att rätt många uthyrningsstugor är lite opersonliga och tråkiga, men det stämmer ju inte alls in på det här. Visst låg det här på Gotland? Min älsklings-ö :) Min kille kommer därifrån så vi är där rätt ofta.

Kommentera

