Te är det nya svarta

1005423
 Jag är egentligen en kaffeperson men har upptäckt att jag mår bra av att dricka te ibland. Blir liksom lugnare och mer harmonisk av någon konstig anledning. Så jag har tänkt att göra det till en vana att dricka te på kvällarna och byta ut den där femte kaffekoppen som jag är så van vid.
Här ser ni två tesorter från Garant som jag verkligen gillar. Gamla Söder, som är en sann klassiker, och är nästan omöjlig att ogilla. Jag älskar även chai-te så en Masala Chai fick även följa med hem. Har ni några andra bra te-tips? Ge mig!
Det här inlägget postades i Frukost, Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Te är det nya svarta

  1. deras vanilj och kamomill är också fantastiskt!

  2. Lova Kopp skriver:

    Jag har två tips. Indiska har ett jättegott grönt mangote. Det smakar precis som det luktar. Sen röda teer, alla är goda med lite mjölk i. Grönt och rött te är det dessutom mindre (inget?) koffein i. :)

  3. Åsa skriver:

    Clipper, som finns på hälsokedjan Life. Deras vita hallonte är fantastiskt. och för att inte prata om designen på förpackningarna…

  4. Sanna skriver:

    Jag brukar gå in på Gerdas te och kaffe handel i Kalmar och fråga vad dom rekommenderar. Dom brukar fråga vilka smaker jag tycker om… Jag kommer alltid ut med två eller tre nya teer när jag går. Men då e det löste så risken finns att man kommer åt med en fin teburk åxå ;)

  5. Amanda skriver:

    Garant har ett té som heter blåklint och citronsgräs, lite udda men hur gott som helst! Annars har Friggs flera fantastiska sorter såsom blåbär, kanel eller kvällsro.

  6. Vicky skriver:

    lapsang! tjärigt och rökigt. supergott!

  7. Lisa skriver:

    Fem koppar kaffe om dagen? Jag är full av beundran! Mina bästa tips är 1) löste! som 2) t.ex. Earl Grey Special som finns på tehandlar och 3) The Colonial Tea Companys röda te Echinacea med smak av citrongräs. VÄRLDENS BÄSTA TE. Hur gott som helst och bra mot förkylningar m.m (enligt reklamen that is, smakar oavsett gudomligt). Puss!

  8. Mikaela skriver:

    Vilken fantastiskt fin burk! Jag tycker att te smakar som bäst i löste. Blir en djupare smak på nåt vis, och känns lite fräschare. Vet inte alls om det stämmer men har hört att påste görs av det te som i fabrikerna hamnar på marken… Det låter inte särskilt trovärdigt, men har hört det från flera håll. Oj, vad negativ jag lät nu. Men det var menat som en uppmuntran till att hitta det bästa teet :) Skönt att att du dricker te för att du märker att du mår bra av det!

  9. betterpink skriver:

    Garants te är så fint! Kör också på Gamla Söder. En annan favorit är hallon/lakrits!! Det luktar verkligen lakrits och smakar fantastiskt!!

  10. betterpink skriver:

    Garants te är så fint! Kör också på Gamla Söder. En annan favorit ät hallon/lakrits!! Det luktar verkligen lakrits när locket åker av och smakar fantastiskt!!

  11. Frida skriver:

    Jag är varken te, eller kaffemänniska! Men önskar att jag vore!

  12. whitemaskgirl skriver:

    Oh te, det kan jag göra en hel avhandling på. Några av mina favoriter är kravmärkt vanilj-roobibos te, det kan man köpa i lösvikt på Kahls, Friggs äppelpajte, och Twinings English Breakfast (ifall man inte gillar Earl Grey är det ett bra alternativ).

  13. Kajsa skriver:

    Jag älskar Gamla Söder, så himla gott!

  14. Te är verkligen det nya svarta! :) Jag älskar riktigt bra english breakfast, men det kan ju bli lite trist ibland. Älskar dock att gå i tebutiker och köpa te på lösvikt, sniffa på massa olika sorter innan man bestämmer sig. Favoriten just nu är ett rooibos med äpple och kanel som smakar äppelpaj, även om det kanske inte är ett sånt som går att få tag på på närmsta ica… Friggs citron och ingefära (som ju finns på ica :) är himla fint med.

  15. Garite skriver:

    Reblogged this on GARITE.

  16. Evelina skriver:

    Liptons gröna citrus tea kan vara det godaste och somrigaste teaet! TESTA! :)

  17. Nina skriver:

    Åh, underbart! Välkommen till en helt ny värld=) Mitt favorit-te är yogi, classic. Det är lite chai över det. Finns både som påsversion och löst. Annars dricker vi mycket te från det gotländska företaget Kränku. Det brukar finnas några sorter på välsorterade ställen. Sommarblandning och munkte är favoriter därifrån. Sedan älskar jag personligen alla former av julte, helst rooibos-bas. Lite lagom kryddigt så där!

  18. A Åh! skriver:

    Ekologiskt tea av alla slag! De icke ekologiska är så fruktansvärt besprutade att när det kommer i varmt vatten löses gifterna upp och man sitter och dricker gift rakt upp och ner! Finns hur många goda ekologiska teasorter som helst! :) Tea är bäst!

  19. mildamalin! skriver:

    Löste dricker jag så gott som alltid, mest för att det finns mycket mer att välja på, mina bästa är brunkullate, rabarbergrädd, chai, chokladmint, farbror august, svartvinbär… sen så brukar dom aldrig vara kinkiga, utan man får lukta sig runt bland burkarna, det finns så mycket att välja på, men väljer man nåt som luktar gott så blir det sällan fel

  20. Ina den Fina skriver:

    Röda teer är min favorit! Jag köpte ett Orientaliskt te när jag var i huvustaden och beökte nk, rekomenderas! Sedan tycker jag att engelsk frukostte är mycket underskattat, det är faktiskt himla gott med en skvätt mjölk i :) Kram från Ystad

  21. radha skriver:

    hos en vän i berlin drack jag en gång ett apelsin och mandelte. det var helt beoynd den här världen. har aldrig smakat något liknande! ingen aning var han köpte det men om du skulle hitta den smakkombinationen så köp det!
    annars så dricker jag detox från yogi just nu. supergott och superbra för kroppen. smakar lite lakris. innehåller anis, gurkmeja, svartpeppar, fänkål, maskros och bockhornsklöver bland annat <3

Kommentera

