Kunglig Vintage på Slottet

2

Idag är det vernissage av utställningen Kunglig vintage på Kalmar slott! Utställningen kommer att pågå från och med imorgon, alltså den 24 mars, till slutet av oktober och tonvikten kommer att vara just 50- och 60-talsklänningar. Mina Det kommer bli en kavalkad av färgsprakande klänningar i sammet, tyll, siden och paljetter. Jag ska ta med mig min mamma för att dricka bubbel och titta på alla flåda klänningar! Magnus Hedberg som är överintendent vid Livrustkammaren,komstymdesignern Camilla Thulin och modeskribenten Karina Ericsson Wärn kommer också att hålla tal. Självklart ska jag ta massa foton så att ni ska få se de fina klänningarna. På återseende!
Det här inlägget postades i Klänningar, VINTAGE. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kunglig Vintage på Slottet

  1. Garite skriver:

    Reblogged this on GARITE.

Kommentera

