DIY: Kaninpåsar

51Idag ska vi göra fina kaninpåsar till alla gottesugna! Detta är ett pyssel som alla kan göra och är hur enkelt som helst. Låt mig presentera: Kaninpåsen – en modern variant av påskägget.
30Såhär kommer påsarna att se ut i slutändan! Om du kan så ska du klippa lite längre öron än vad jag gjorde. Risken finns att de ser ut som små påskmöss, men det kan ju också vara fint tänker jag!
6För att göra en kaninpåse så behöver du små papperspåsar. Mina har jag köpt på Lagerhaus. Sedan behöver du en rosa och en svart penna, presentsnöre, en sax och favoritgodiset!
7Börja med att klippa av en bit på ena sidan av påsen. Jag klippte inte så jättemycket på påsen eftersom jag skulle ha mycket godis i, men om kan så ska man klippa av lite mer för längre öron.
8Sedan klipper du ut öron.
9För att sedan måla inneröronen rosa!
10Rita dit ögon och nos med morrhår. Kaninpåsen är färdig!
23Nu är det dags att fylla påsen med snask! Jag fyllde våra påsar med Kinderägg, lakrispipor, chokladägg och chokladkaniner.
30Hej kaninerna!
28Knyt ihop påsarna med presentsnöre om du vill. Vecka kanten lite försiktigt så brukar det gå bra att knyta ihop påsen.
27Lycka till i pysselstugorna!
Det här inlägget postades i Pyssel och dekorationer. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till DIY: Kaninpåsar

  1. dawn skriver:

    vilken gullig idé!
    och så tänkte jag bara passa på och säger hur mycket jag uppskattar din blogg! Den är så himlafin. Läser den jämt men har aldrig kommenterat förut. Så tack för att du finns och bloggar!

  2. Vicky skriver:

    men! sött. har dock varken någon att göra till eller någon som kan göra till mig. bu!

  3. whitemaskgirl skriver:

    Men vad otroligt sött. Ska komma ihåg detta.

  4. Lisa skriver:

    Åhme vilken gullegrej!

  5. Kajsa skriver:

    Så himla söta!

  6. Nina skriver:

    Åh, vad söta! Jag älskar enkla pyssel=)

  7. Ping: Stickklubben |

Kommentera

