Påskpussar!

                    1. 2.
Här kommer lite inspiration i dessa påsktider! Jag har tänk att göra en liknande tårta på påskdagen och det är även då som vi kommer att ha workshop i att måla ägg. Jag och mitt barn, undrar hur det komma att gå! Idag är det långfredag och vi har redan hunnit med att leta påskägg med hjälp av en skattkarta, klätt upp lillan till påskkärring och fått besök av tranan. Hujedamej. Ikväll kommer iallafall den här kärringen att gå ut på lokal och svänga på den lurviga när Söderport har premiäröppning. Haha, kul nästan jämt! Glad påsk alla fina läsare!
Det här inlägget postades i Inspiration. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Påskpussar!

  1. Låter som att ni har en härlig påsk. Och den där tårtan ser ju magisk ut, du får berätta hur den blev sen! Glad påsk på dig själv :)

  2. Garite skriver:

    Reblogged this on GARITE.

  3. Lisa skriver:

    Besök av tranan? Är det något småländskt?

    • Madeleine skriver:

      Javisst! Det är en tradition från Kalmar/Öland/Blekinge-trakten! Den 25:e mars, varje år, är det trandagen. Och då kommer tranan med våren och trangodis till alla barnen!

  4. Lisa skriver:

    Och ja, glad påsk och så förstås! Puss till dig och familjen!

  5. whitemaskgirl skriver:

    Och vilken fin tårta. Ser supergod ut. Glad Påsk på dig med!

  6. Anna skriver:

    Smarrig tårta det ser ut att vara! Kikade runt på din blogg och tycker att vintage är snyggt. Jag har en lite mer modern inredningsstil, men tror att lite vintage skulle funka att blanda med. Framför allt i sommarstugan från 1972.
    http://wila.nu/2013/january/fran-ful-furu-till-vitt-2.html
    Glad Påsk!
    Anna

  7. Sarah skriver:

    Jag glömde tranan i år, mina barn har inte förlåtit mig än. Ooops.

    Glad påsk själv!

    /Sarah

  8. Nina skriver:

    Precis, TRANAN kommer! Hela mannens gotländska familj skrattade frågande ut mig när jag berättade att den skulle komma. Bah! Men det kom minsann ändå.

Kommentera

