Svar på era frågor

För ungefär en månad sedan så skrev jag att det var dags för frågestund här på bloggen och nu är det dags att svara på era frågor! Om ni känner att ni ändå har fler frågor att ställa så är det bara att göra det här i kommentarsfältet. Jag har även hört att det kan ibland vara svårt att kommentera här på bloggen. Då är det bara att använda sig av en helt ny mailadress, eller kanske till och med skriva en påhittad mailadress. Det har något med wordpress att göra. Nu kör vi!
Bild 1
Kan du inte berätta mer om din inredningsfilosofi?
Absolut! Jag älskar färg! Så min inredningsfilosofi är helt enkelt att våga ta in mer färg i hemmet. Det är så inne med svart och vitt nu men det är ju egentligen färgerna som gör oss glada och pigga. Samtidigt så tycker jag att man ska inreda så att man trivs och mår bra av att komma hem. Inte bry sig om vad andra tycker utan att bara köra! Det vinner man alltid på i längden. Sedan tycker jag att det är viktigt att återvinna saker. Jag är jag ofta på loppisar och i antika affärer för att leta efter möbler och porslin, lakan eller prylar. Man hittar alltid något när man är ute och letar! Och om man har en möbel som man är trött på; varför inte göra om den? Våga måla om och tapetsera gamla möbler istället för att slänga dem på tippen. Och en gammal burk kan användas till en kruka, en stol kan bli ditt nya nattduksbord och en duk kan bli ett kuddfodral. Börja att se saker och ting med nya perspektiv!
Bild 3
Jobbar du? Med vad? Jobbar din man?
Yes! Jag jobbar som Art Director på en webshop som heter Scandinavian Design Center och vi säljer helt enkelt inredning på nätet. Jag frilansar även som mat och inrednings-stylist, grafisk formgivare och ibland som fotograf. Min kille jobbar på Emmabodafestivalen, som är min favoritfestival!
Vilka bloggar om inredning följer du?
Jag följer många livsstilsbloggar som skriver om inredning, men jag tycker verkligen om inredningsbloggarna April and May, Volang, Trendenser och Design Attractor.
Bild 4
Hur tar du dina fina outfit-bilder?
Jag använder mig av ett kamerastativ, och har jag inget stativ så tar jag fram ett skåp som är i lagom höjd och sätter kameran där på istället. Sedan har jag köpt en fjärrkontroll. Då kan man vara långt ifrån kameran och ta flera kort samtidigt utan att springa fram och tillbaka och trycka på knappen. Sedan försöker jag att alltid ta outfit-bilder i ett rum med en vit bakgrund så att det ska bli lätt att redigera sen.
Brukar du retuschera dina bilder? Hur gör du då?
Jag brukar alltid lägga in alla bilder jag ska använda i redigeringsprogrammet Photoshop. Där ökar jag ljuset i fotona och även kontrasten för att få uttrycksfulla bilder som känns färgglada och ljusa. Och om jag ser att det är lite prickar i fotot eller skönhetsfel så händer det att jag tar bort det i Photoshop. Då använder jag klonstämpeln eller knappen som ser ut som ett plåster. lärde mig jättemycket när jag gick en fotokurs hos Jessica Silversaga. Man kan göra så mycket i Photoshop men det är ju du och kameran som gör det stora jobbet!
Det här inlägget postades i Inspiration. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Svar på era frågor

  1. Gabriela skriver:

    Hur hittar man ett mysigt torp till sommaren? Har du tips på bra sidor?

  2. Vicky skriver:

    vad kul att jobba med emmaboda! har varit där massa gånger. <3

  3. thanhledesign skriver:

    I’m frequently to blogging and I really appreciate your content. The write-up has truly peaks my interest. I’m going to bookmark your website and keep checking for new data.

    3D Architectural Rendering

Kommentera

